24 مهر 1401 - 11:37
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با ایبِنا:

حمایت مجلس از اقدام جدید بانک مرکزی/ شفافیت نرخ ارز واسطه‌گری و رانت را از بین می‌برد

حمایت مجلس از اقدام جدید بانک مرکزی  شفافیت نرخ ارز واسطه‌گری و رانت را از بین می‌برد
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: نرخ ارز با زندگی مردم سرو کار دارد و کوچکترین مشکل در آن خانواده‌ها را درگیر می‌سازد، بنابراین با ایجاد شفافیت در این زمینه، نقش واسطه‌گری و رانت از بین خواهد رفت.
کد خبر : ۱۴۱۹۱۰

شهباز بیگلری حسن‌زاده، نماینده مردم کرمان و عضو کمیسیون اقتصادی درمجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا در رابطه با مزایای شفاف‌سازی نرخ ارز صرافی‌ها و امکان خرید آنلاین ارز گفت: بار‌ها و بار‌ها مخالفت خود را با چند نرخی بودن قیمت ارز اعلام کرده‌ام و هنوز هم بر این مسئله تاکید دارم که چند نرخی بودن قیمت ارز تحت هر بهانه و با هر عنوان توسط هر فردی به ضرر اقتصاد کشور تمام می‌شود و تنها راه مقابله با پیامد‌های آن هم ایجاد شفافیت است.


وی در ادامه اضافه کرد: نرخ ارز با زندگی مردم سرو کار دارد و کوچکترین مشکل در آن خانواده‌ها را درگیر می‌سازد، بنابراین با ایجاد شفافیت در این زمینه، نقش واسطه گری و رانت از بین خواهد رفت. متاسفانه در مقاطعی شاهد یکسری بی انضباطی در بحث نرخ ارز در صرافی‌ها بوده‌ایم که بانک مرکزی وظیفه دارد، سریعا به این وضعیت پایان دهد تا بازار سروسامان پیدا کند.


نماینده مردم کرمان در همین خصوص یادآور شد: فراهم آوردن امکانی که خریداربرای آگاهی از نرخ ارز به جای مراجعه حضوری به صرافی‌های مجاز از وب‌سایت مرکزی درباره آن اطلاعات به دست آورد، اقدام بسیار مثبت و پسندیده‌ای است، زیرا با انجام این کاررقابتی سالم همراه با آگاهی از شرایط بازار و تسهیل خرید ارز برای مشتریان فراهم خواهد شد. با این وجود باز هم جای کار دارد و نباید در همین بخش متوقف شود.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: بانک مرکزی برای سامان دادن نرخ ارز از اختیارات کاملی برخوردار است، چنانچه به این نتیجه رسید که از طرف مجلس شورای اسلامی و کمیسیون اقتصادی نیاز به حمایت دارد، نمایندگان ازآمادگی همراهی و همکاری با آن برخوردار هستند. تمام تلاش ها، نقد‌ها و توصیه‌ها از این رو صورت می‌گیرد که شاهد برقرار شدن ثبات در بازار ارز و آرامش در زندگی مردم باشیم.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر