22 مهر 1401 - 08:03
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی در گفتگو با ایبِنا:

اقدام بانک مرکزی برای خرید آنلاین ارز قابل تقدیر است/ شفافیت و ثبات ماحصل تصمیمات مدبرانه ارزی

اقدام بانک مرکزی برای خرید آنلاین ارز قابل تقدیر است  شفافیت و ثبات ماحصل تصمیمات مدبرانه ارزی
نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اقدام بانک مرکزی در ایجاد زمینه خرید ارز به صورت آنلاین اقدامی قابل تقدیر و حمایت است و موجب شفافیت در بازار ارز می‌شود.
کد خبر : ۱۴۱۹۶۲

شهباز حسن پور بیگلری؛ نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ایبِنا با اشاره به فراهم شدن زمینه خرید آنلاین ارز توسط بانک مرکزی گفت: ایجاد زمینه خرید ارز به صورت آنلاین از سوی بانک مرکزی اقدامی قابل تقدیر و حمایت است و ضمن تسهیل دسترسی مردم موجب شفافیت هرچه بیشتر در بازار ارز و اقتصاد کشور می شود.

 

وی افزود: این اقدام بانک مرکزی به شفافیت در حوزه نرخ ارز صرافی ها کمک می کند و گامی مهم در در این راستا به شمار می رود که با ایجاد مکانیزم عرضه و تقاضا و امکان مقایسه قیمت ها برای مردم شرایط خرید ارز برای متقاضیان واقعی و کشف قیمت مناسب را بهتر از قبل خواهد کرد.

 

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: این اقدام بانک مرکزی باعث می شود تا ما دیگر چیزی به نام حباب قیمت ارز نداشته باشیم و قیمت ارز در بازار یک قیمت واقعی خواهد بود.

 

حسن پور بیگلری خاطرنشان کرد: علاوه بر این، اقدام اخیر جلوی دلال بازی ها در بازار ارز را می گیرد و همانطور که اشاره شد به عرضه ارز در بازار با قیمت واقعی آن کمک می کند.

 

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: علاوه بر این بانک مرکزی در راستای مدیریت بهتر بازار ارز با یک تصمیم شجاعانه و مدبرانه، محدودیت زمانی خرید و فروش ارز بجز دلار و یورو را برای صرافی ها برداشت که به این ترتیب از این پس دسترسی مردم و بویژه توریست خارجی به معامله ارزهای غیر از دلار و یورو بیشتر و سهل تر می شود.

 

وی اضافه کرد: این اقدام که صرافی ها دیگر مجبور به فروش ارزهایی بجر دلار و یورو طی 3 روز کاری نمی شوند باعث می شود تا خرید این قبیل ارزها مثل روبل و لیر و درهم در بازار رسمی برخلاف گذشته تسهیل شود و در نتیجه ضمن کاهش مراجعات به بازار غیررسمی، درخواست ارز واسط مثل یورو و دلار برای تبدیل این ارزها کاهش خواهد یافت

 

حسن پور بیگلری در پایان افزود: واقعی شدن قیمت ارز و شفافیت در این حوزه موجب واقعی شدن قیمت کالاها در بازار نیز می شود بنابراین هراندازه بازار ارز بهتر مدیریت شود و قیمت های این بازار ثبات و آرامش داشته باشد سایر بازارها بویژه کالاهای مصرفی مردم شاهد وضعیت بهتری نسبت به گذشته خواهد بود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر