05 آبان 1401 - 11:35

از حذف کلاهبرداری‌ها تا شفافیت قیمت‌‌ها با فروش آنلاین ارز

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: فراهم آوردن زمینه برای خرید آنلاین ارز جلوی کلاهبرداری‌ها در این حوزه را می‌گیرد.
کد خبر : ۱۴۲۱۹۰

علیرضا سلیمی، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایبِنا با اشاره به امکان خرید آنلاین ارز توسط بانک مرکزی اظهار کرد: این اقدام بانک مرکزی موجب ایجاد شفافیت در نرخ ارز صرافی‌ها می‌شود.


وی افزود: ایجاد بستر خرید آنلاین ارز باعث می‌شود تا مردم بدون واسطه ارز مورد نیاز خود را خریداری کنند و عملاً واسطه‌ها در این بخش حذف می‌شوند.

 

عضو هیات رئیسه مجلس اظهار کرد:  خرید آنلاین ارز باعث می‌شود تا جلوی کلاهبرداری‌ها در این حوزه گرفته شود و از سوی دیگر دلار تقلبی به مردم فروخته نشود.

 

سلیمی تصریح کرد: یکی از معضلات ما در بازار ارز حباب قیمت است که با خرید آنلاین ارز دیگر شاهد این موضوع  نخواهیم بود و ارز با قیمت واقعی خود به فروش خواهد رسید.

 

وی افزود: اگر فروش ارز به شکل سنتی آن ادامه پیدا می‌کرد ما گرفتار مافیا در این حوزه می‌شدیم، اما فراهم آوردن امکان خرید آنلاین ارز توسط بانک مرکزی جلوی این مسئله را گرفت.

 

عضو هیات رئیسه مجلس اظهار کرد: علاوه بر این حوزه ما باید این قبیل اقدامات را در تمام حوزه‌های اقتصادی پولی و مالی بسط و گسترش دهیم تا شاهد شفافیت هرچه‌بیشتر و حذف کلاهبرداری‌ها و سوء استفاده‌ها در این حوزه‌ها باشیم.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر