در گفتگو با ایبِنا مطرح شد؛

تسهیل جریان مالی در بورس با اقدام جدید بانک مرکزی/ مشکل اصلی بورس کمبود نقدینگی است

کارشناس بازار سرمایه گفت: گشایش نقل و انتقالات بانکی در حوزه بازار سرمایه و اقتصاد کشور راهبرد مناسبی برای تسهیل‌گری مالی است.
کد خبر : ۱۴۲۲۰۷

فردین آقا بزرگی کارشناس بورس و بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار ایبِنا در خصوص افزایش سقف تراکنش‌های مالی کارگزاری‌ها گفت: گشایش‌هایی که در رابطه با نقل و انتقالات بانکی چه در حوزه بازار سرمایه چه در فضای اقتصاد کشور انجام شود راهبرد بسیار مناسبی برای تسهیلگری در این حوزه است که به جای خود قابل تقدیر دارد چرا که با هر طرح و مصوبه مثبتی بخشی از فشارهای وارده بر بورس و سهامداران کاهش می‌یابد.


وی در ادامه خاطرنشان کرد: آنچه درباره بورس حائز اهمیت است اینکه امروز بزگترین و بیشترین عاملی که بازار سرمایه و بورس را آزار می‌دهد کمبود نقدینگی است.


وی افزود: قطع به یقین تراکنش ۵۰۰ میلیون تومانی در یک تراکنش راهگشاست اما بنده بر این باورم جنبه القاء کمبود نقدینگی و ضرب‌العجلی مبنی بر رفع این حالت را در بازار بیشتر نمایان می کند و به مخاطب این پیام را می دهد که بازار دچار کمبود نقدینگی شده است.


وی در این باره بیان داشت: درست مثل وضعیتی که تشکیل اتاق های فکری که بورسی ها با وزیر اقتصاد تشکیل می دهند یا رئیس سازمان که به مجلس می رود این وضعیت به نوعی نشان دهنده یک جریان عادی و طبیعی در بورس نیست، بلکه از یک روند غیر طبیعی و فوق العاده پرده بر می دارد.


آقا بزرگی گفت: این مسائل منجر به تشدید نگرانی سهام‌دار و سرمایه گذار در بورس و بازار سرمایه می شود به همین دلیل مدیریت نقدینگی در بازار سرمایه امروز ضرورت مهمی است.


کارشناس بازار سرمایه دراین باره تصریح کرد: مساله این است که تا پیش از خروج سرمایه از بورس مدیریت نقدینگی در بازار توسط مدیران سبدگردان‌ها خوب انجام می شد به طوری که شاید نیاز چندانی به افزایش سقف تراکنش نبود به طوری که معمولا با جا به جایی‌های فروش اوراق یا دریافت کردیت از کارگزار این معاملات انجام می شد.


آقا بزرگی در پایان خاطرنشان کرد: باز هم بر این موضوع تاکید می کنم که طرح‌هایی اینچنینی برای تسهیل هر چه بیشتر امور خوب است اما در وضعیت کنونی بورس نیازمند عبور از فرعیات و رسیدگی به اصلی ترین دغدغه ها و چالش های این بازار هستیم که در حال حاضر نقطه ضعف اصلی بورس به شمار می رود.

ارسال‌ نظر
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۱
۰
کدام سرمایه و کدام بورس؟؟

دولت فاتحه بورس و بازار سرمایه را خواند و با وعده‌های دروغ و پوشالی از اعتماد مردم سوء استفاده کرد.
1
Iran (Islamic Republic of)
۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۵
۰
بعد چندین سال حالا به مشکل برخورده اند چه مغزی دارند مسئولین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۷
۰
تا پولهای مردم که در بورس با تشویق روحانی از بین رفت برنگردد هیچ اعتمادی به بورس نیست انسان عاقل دو بار ازیک سوراخ گزیده نمی شود. در بانک اصل و سود آن تضمین است ولی در بورس اصل آن هم تضمین نیست.
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۳
۰
شما منتظر گل و بلبل شدن اقتصاد هستین که بورس راه بیروفته ؟ چطور بازار های دیگر در همین اقتصاد من دراوردری شاهد حباب مسکن و خودرو و تورم هستیم ؟
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها