افزایش ذخایر استراتژیک آمریکا قیمت نفت را کاهش داد

با افزایش ذخایر نفت خام آمریکا و رشد ارزش دلار، قیمت نفت کاهش یافت.
کد خبر : ۱۴۲۳۱۹

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا به نقل از سی ان بی سی، در مبادلات اولیه روز چهارشنبه، با تقویت ارزش دلار و افزایش بیش از انتظار ذخایر نفت خام آمریکا و نگرانی‌ها از رکود جهانی و به دنبال آن کاهش تقاضا، قیمت نفت کاهش یافت. بهای معاملات آتی نفت خام برنت برای ماه دسامبر پس از ۲۶ سنت افزایش قبلی، ۱.۱۷ دلار یا ۱.۳ درصد کاهش یافت و به ۹۲.۳۵ دلار در هر بشکه در ساعت ۴:۴۱  صبح به وقت تهران رسید.

بهای معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در ماه دسامبر برخلاف افزایش قبلی،  ۸۸ سنت یا ۱ درصد کاهش یافت و به ۸۴.۴۴ دلار در هر بشکه رسید. تحلیل گران در یادداشتی گفتند: چشم انداز کندی رشد اقتصاد جهانی و سیاست‌های پولی شدیدتر به مشکل کاهش عرضه در هفته‌های اخیر غلبه کرده است.

 به گفته منابع بازار با استناد به ارقام موسسه صنعتی امریکن پترولیوم، ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۲۱ اکتبر حدود ۴.۵ میلیون بشکه افزایش یافت که بالاتر از انتظار تحلیل گران بود که به‌طور میانگین انتظار تولید حدود ۲۰۰ هزار بشکه نفت را داشتند. همزمان، داده‌های API نشان داد که ذخایر محصولات تقطیری شامل گازوئیل، نفت گرمایشی و سوخت جت، در مقابل تخمین‌های تحلیل گران از کاهش ۱.۱ میلیون بشکه‌ای، حدود ۶۰۰ هزار بشکه افزایش یافت.

 با این حال، ذخایر بنزین حدود ۲.۳ میلیون بشکه کاهش یافت که تقریباً دو برابر کاهش مورد انتظار تحلیل گران بود. جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، که نگران جهش قیمت بنزین در آستانه انتخابات کنگره در ۸ نوامبر است، هشدار داده که سعودی‌ها با عواقب همسو شدن با روسیه و موافقت با کاهش عرضه نفت خام مواجه خواهند شد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها