تاثیر کاهش ارزش دلار بر قیمت طلای سیاه

تاثیر کاهش ارزش دلار بر قیمت طلای سیاه
کاهش ارزش دلار در معاملات امروز، قیمت نفت در بازار‌های جهانی را به ۹۷.۸۹ دلار در هر بشکه افزایش داد.
کد خبر : ۱۴۲۶۰۰

به گزارش ایبِنا به نقل از رویترز، با کاهش ارزش دلار، قیمت نفت در معاملات امروز افزایش یافت هرچند نگرانی در مورد رکود و شیوع کرونا در چین مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها شده است.

هر بشکه نفت برنت با ۳ دلار و ۲۲ سنت افزایش ۹۷.۸۹ دلار فروخته شد. این شاخص نفتی در مسیر ثبت افزایش هفتگی بیش از ۰.۵ درصد قرار دارد.

هر بشکه نفت خام آمریکا با ۳ دلار و ۴۳ سنت افزایش ۹۱.۶۰ دلار معامله شد. این نوع نفت نیز در مسیر ثبت افزایش هفتگی بیش از ۲ درصد قرار دارد.

قیمت هر دو شاخص نفتی با کاهش ارزش دلار افزایش یافت. هرچه ارزش دلار کاهش یابد، تقاضا برای نفت بیشتر می‌شود، زیرا قیمت این کالای اساسی برای مالکان ارز‌های دیگر ارزان‌تر درمی آید.

درحالی که نگرانی در مورد تقاضا بر بازار تاثیر گذاشته است، انتظار می‌رود که عرضه همچنان کم بماند چراکه زمان اجرای تحریم نفتی اروپا علیه روسیه نزدیک است و ذخایر نفت آمریکا نیز کاهش یافته است.

وارن پترسون، رئیس بخش کالا‌های اساسی ING گفت: «چشم انداز کلان تیره و تار، موانعی برای بازار نفت ایجاد می‌کند و بدون کاهش تولید اعلام شده از سوی اوپک پلاس در ماه اکتبر، احتمالا قیمت نفت در سطح پایین تری معامله می‌شد.»

وی افزود، کاهش تولید اوپک پلاس، تاحدی باعث ثبات بازار در کوتاه مدت می‌شودهرچند این وضعیت به محض اعمال تحریم نفتی اروپا علیه روسیه در ماه آینده تغییر می‌کند.

پس از اینکه جانت یلن، رئیس فدرال رزرو آمریکا روز پنج شنبه گفت: فکر کردن به توقف افزایش نرخ بهره بانکی در آمریکا «بسیار نابهنگام» است، نگرانی در مورد رکود در آمریکا، بزرگ‌ترین مشتری نفت جهان تقویت شد.

بانک مرکزی انگلیس نیز دیروز هشدار داد که انگلستان وارد رکود شده و اقتصاد این کشور تا دو سال آینده رشد نخواهد داشت.

تحلیلگران بانک ANZ هم با توجه به رانندگی کمتر مردم و هشدار سایت آمازون برای فروش کمتر، به نشانه‌هایی در مورد تقاضای ضعیف در اروپا و آمریکا اشاره کردند که می‌تواند تقاضا برای فرآورده‌های نفتی را کاهش دهد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر