واگذاری زمین با اجاره ۹۹ ساله در راه است

معاون اول رئیس جمهور به وزارت راه و شهرسازی ماموریت داد در حدود ۹۰۰ شهر، اراضی را با هزینه صفر برای ساخت مسکن به مردم تخصیص دهد.
کد خبر : ۱۴۲۹۲۰

به گزارش ایبِنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رئیس جمهور، محمد مخبر عصر شنبه در جلسه‌ای که درخصوص مسکن برگزار شد، با اشاره به برنامه ریزی و اقدامات دولت جهت تسریع در اجرای نهضت ملی مسکن، وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه را مکلف کرد سازوکار دقیق و زمان بندی شده واگذاری زمین به مردم را تا دو هفته آینده تدوین و در جلسه آتی ارائه کنند.

 

مخبر همچنین با اشاره به گزارش‌های ارائه شده درخصوص مسائل و مشکلات پیش روی صدور پروانه ساخت مسکن، بر لزوم تدوین دستورالعملی دقیق برای حل این مسأله تأکید کرد و گفت: حل مسئله صدور پروانه ساخت باید به فوریت حل و فصل شود، به نحوی که هیچ بهانه‌ای برای امتناع از صدور پروانه ساخت وجود نداشته باشد.

 

در این جلسه که وزرای راه و شهرسازی، نفت، علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز حضور داشتند، بر ضرورت احداث ۲۰۰ هزار واحد خوابگاه دانشجویی متاهلی براساس تفاهم نامه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت راه و شهرسازی تاکید و مقرر شد عملیات اجرایی آن آغاز و بازپرداخت اقساط تسهیلات مربوطه در بودجه سال ۱۴۰۲ پیش بینی شود.

 

همچنین گزارشی از جلسات برگزار شده درخصوص تامین تسهیلات ساخت مسکن ارائه و مقرر شد بانک مرکزی اجرای تعهدات بانک‌های عامل را براساس قانون جهش تولید مسکن به صورت ویژه پیگیری کرده و بانک‌هایی که به تعهدات خود عمل نکرده اند، را مطابق با قانون جهش تولید مسکن جریمه کنند.

 

لازم به ذکر است در این جلسه وزارت راه و شهرسازی ماموریت یافت در حدود ۹۰۰ شهر که امکان تامین زمین وجود دارد، اراضی را با هزینه صفر بصورت اجاره ۹۹ ساله برای ساخت مسکن تخصیص داده و در این زمینه با حمایت‌های وزارت علوم، تحقیقا ت و فناوری اساتید دانشگاهی فاقد مسکن در اولویت قرار گیرند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر