صندوق بین‌المللی پول:

چشم انداز اقتصاد جهانی روز به روز تاریک تر می شود

چشم انداز اقتصاد جهانی روز به روز تاریک تر می شود
صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد که چشم‌انداز اقتصاد جهانی حتی تیره‌تر از پیش‌بینی ماه گذشته است.
کد خبر : ۱۴۲۹۸۲

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا به نقل از رویترز، صندوق بین‌المللی پول با اشاره به بدتر شدن مداوم نظرسنجی‌های شاخص پی ام آی در ماه‌های اخیر اعلام کرد که چشم‌انداز اقتصاد جهانی حتی تیره‌تر از پیش‌بینی ماه گذشته است. این سازمان دلیل چشم‌انداز تیره‌تر را تشدید سیاست‌های پولی در پاسخ به تورم دائمی بالا و گسترده، شتاب ضعیف رشد در چین و اختلالات مداوم عرضه و ناامنی غذایی ناشی از حمله روسیه به اوکراین دانست.

ماه گذشته این وام دهنده جهانی پیش بینی رشد جهانی خود را برای سال ۲۰۲۳ از ۲.۹ درصد به ۲.۷ درصد کاهش داد. صندوق بین‌المللی پول در وبلاگ جلسه سران گروه ۲۰ در اندونزی، گفته که شاخص‌ها با بسامد بالای اخیر تأیید می‌کنند که چشم‌انداز به‌ویژه در اروپا تیره‌تر است.

به گفته این موسسه، پی ام آی اخیر که نشانگر فعالیت‌های تولیدی و خدماتی است، نشان‌دهنده ضعف اکثر اقتصاد‌های بزرگ گروه ۲۰ است، در حالی که فعالیت‌های اقتصادی رو به کاهش و تورم سرسختانه بالاست. صندوق بین المللی پول گفت: خوانش سهم رو به رشد کشور‌های گروه ۲۰ از وضعیت در حال توسعه در اوایل سال جاری به سطوحی کاهش یافته که نشان دهنده انقباض است.

صندوق بین المللی پول گفت: چالش‌هایی که اقتصاد جهانی با آن مواجه است بسیار زیاد است و شاخص‌های اقتصادی ضعیف نشان دهنده چالش‌های بیشتر پیش رو است. بدتر شدن بحران انرژی در اروپا به شدت به رشد اقتصادی آسیب وارد می‌کند و تورم را افزایش می‌دهد، در حالی که تورم بالای طولانی‌مدت می‌تواند باعث افزایش بیش از انتظار سیاست‌گذاری و تشدید شرایط مالی جهانی شود.

صندوق بین المللی پول گفت که این به نوبه خود خطرات بیشتر بحران بدهی دولتی را برای اقتصاد‌های آسیب پذیر ایجاد می‌کند. به گفته این سازمان، رویداد‌های شدید جوی به طور فزاینده به رشد در سراسر جهان آسیب می‌زند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر