24 آبان 1401 - 11:03
ایبِنا بررسی کرد؛

رکوردشکنی عرضه دلار نیمایی در سه روز/ نرخ دلار توافقی چقدر شد؟

معاملات توافقی ارز در چهارمین روز هفته، با نوسان محدود در کانال سی و سه هزار تومان همراه شده است.
کد خبر : ۱۴۳۰۱۹

به گزارش خبرنگار ایبِنا؛ در روز‌های اخیر عرضه ارز در سامانه نیما نسبت به تقاضا، بسیار بیشتر بوده است. به گونه‌ای که آمار‌های بانک مرکزی از عرضه و تقاضای ارز در سلامانه نیما نشان می‌دهد در اولین روز هفته  مجموع عرضه ارز در سامانه نیما (حواله) معادل یک میلیارد و ۱۸ میلیون دلار؛ در دومین روز هفته مجموع عرضه ارز در سامانه نیما (حواله) معادل یک میلیارد و ۲۳۲ میلیون دلار و در سومین روز هفته نیز مجموع عرضه ارز در سامانه نیما (حواله) معادل یک میلیارد و ۲۱۶ میلیون دلار بوده است که در مجموع سه روز ابتدایی هفته، حجم عرضه دلار در سامانه نیما به رقم ۳ میلیارد و ۴۶۶ میلیون دلار رسیده است.

 

این در حالی است که از حجم قابل توجه عرضه دلار نیمایی در این مدت، تنها ۷۲۰ میلیون دلار متقاضی داشته است. به بیان دیگر حدود ۲۰ درصد از دلار‌های نیمایی مشتری داشته است که نشان از مازاد قابل توجه عرضه ارز در برابر تقاضا دارد.



پیش از این نیز صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی در خصوص وضعیت عرضه و تقاضا در سامانه نیما گفته بود: در سامانه نیما عرضه‌ها به مراتب بیش از تقاضاست. برای نمونه از ابتدای سال تا یازدهم آبان، حدود ۲۶.۵ میلیارد دلار در سامانه نیما معامله انجام شده است و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۷ درصد در سامانه یاد شده در عرضه‌ها و معاملات رشد داشتیم.

نرخ دلار توافقی چقدر شد؟

با شروع معاملات توافقی ارز در چهارمین روز هفته (سه شنبه ۲۴ آبان ماه ۱۴۰۱) قیمت هر اسکناس دلار آمریکا با نوسان محدود در کانال سی و سه هزار تومانی به رقم ۳۳۲۰۰ تومان رسیده است. همچنین هر اسکناس یورو توافقی در لحظه انتشار این گزارش، ۳۳۳۰۰ تومان قیمت گذاری شده است که نسبت به آخرین نرخ روز قبل، ۰.۵۸ درصد افت دارد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر