افزایش بیش از سه برابر قیمت برق ایتالیا

افزایش بیش از سه برابر قیمت برق ایتالیا
قیمت برق در ایتالیا در ماه اکتبر رکورد بی سابقه ای را ثبت کرد.
کد خبر : ۱۴۳۱۳۱

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا به نقل از راشاتودی، هزینه‌های بی سابقه انرژی، تورم مواد غذایی را در ایتالیا به حدی رساند که از دهه ۱۹۸۰ مشاهده نشده بود. قدیمی‌ترین انجمن مصرف کنندگان این کشور، گزارش داد که قیمت برق در ایتالیا در ماه اکتبر رکورد بی سابقه‌ای را ثبت کرد. قیمت برق، که در آپنین در بازار آزاد فروخته می‌شود، از ماه اکتبر سال گذشته ۳۲۹ درصد افزایش یافته و در رتبه بندی، در رتبه گران‌ترین کالا‌ها و خدمات قرار دارد.

پرواز‌های بین‌المللی با افزایش سالانه هزینه‌ها معادل ۱۱۳ درصد، از تعرفه‌های برق پیروی می‌کنند. گاز با افزایش بیش از ۹۶ درصدی قیمت نسبت به سال گذشته در رتبه بعدی قرار گرفت.

آخرین داده‌های منتشر شده آژانس آمار رسمی ایتالیا نشان داد که شاخص قیمت داخلی در ماه اکتبر نسبت به سال گذشته ۱۱.۸ درصد افزایش یافته که بالاترین میزان از ماه مارس ۱۹۸۴ است. رشد سالانه قیمت مصرف کننده به دلیل افزایش انرژی افزایش یافته و هزینه‌ها در ماه اکتبر به ۱۲.۶ درصد رسید که نسبت به ۹.۴ درصد در ماه قبل جهش داشت.

اقلام غذایی اساسی نیز شاهد تورم چشمگیری در ایتالیا بوده اند، به طوری که قیمت انواع روغن‌های گیاهی، به استثنای روغن زیتون، ۵۵ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است. کره ۴۳ درصد رشد داشته و پس از آن شکر ۱۷ درصد نسبت به ماه سپتامبر و ۳۸.۸ درصد افزایش سالانه یافت.

انتظار می‌رود این افزایش شدید باعث شود میانگین قبض سالانه مواد غذایی ۷۶۱ یورو (۷۸۷ دلار) افزایش یابد، زمانی که خانواده‌های دارای کمبود نقدینگی در حال حاضر تلاش می‌کنند با قبض‌های رو به رشد انرژی کنار بیایند. گفته می‌شود: برای خانواده‌های دارای یک فرزند، این رقم به ۹۳۷ یورو (۹۶۹ دلار)، برای خانواده‌هایی که دو فرزند دارند تا ۱۰۳۸ یورو (۱۰۷۳ دلار)، با سه فرزند  تا ۱۲۴۰ یورو (۱۲۸۲ دلار) افزایش می‌یابد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر