14 آذر 1401 - 13:36

جزئیات پیگیری اختلاف حقوق بازنشستگان با میزان دریافتی/ معوقات کی پرداخت می‌شود؟

در صورت وجود مغایرت گواهی حقوق با دریافتی، باید به شعبه تأمین اجتماعی مراجعه یا با شماره ۱۴۲۰ تماس گرفته شود.
کد خبر : ۱۴۳۷۸۶

به گزارش ایبِنا، متقاضیان برای دریافت گواهی حقوق از سامانه خدمات غیرحضوری با ورود به سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان به نشانی https://es.tamin.ir و ورود به منوی درخواست گواهی و زیرمنوی صدور گواهی حقوق مستمری‌بگیران می‌توانند گواهی حقوق خود را برمبنای آخرین دریافتی صادر و پاسخ مربوطه را برای ارگان‌های مختلف ارسال کنند.

 

در صورت وجود مغایرت گواهی حقوق با وضعیت فعلی باید به شعبه تأمین اجتماعی مراجعه یا با شماره ۱۴۲۰ (سامانه مرکز ارتباطات مردمی تامین اجتماعی) تماس گرفته شود. مستمری‌بگیران با استفاده از این خدمت همچنین می‌توانند برای کلیه سازمان‌ها اعم از شعب بانکی و دادگاه‌ها استعلام وضعیت دریافت مستمری خود را صادر کرده و در صورتی که سازمان موردنظر در لیست پیش‌فرض قرار نداشته باشد نیز از بخش «سایر» نام آن را اضافه کنند.

 

مستمری‌بگیران تامین اجتماعی همچنین با ورود به سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان و ورود به بخش حکم مستمری‌بگیران و زیرمنوی مشاهده حکم مستمری‌بگیران می‌توانند حکم افزایش سالیانه خود را در سال‌های مختلف را هم مشاهده و چاپ کنند.

 

در صورت وجود ۲ شماره مستمری نیز مستمری‌بگیران (بیمه‌شدگان تامین اجتماعی) باید احکامی جداگانه برای هر یک از شماره‌ها دریافت کنند؛ در حقیقت با انتخاب هر شماره مستمری، یک حکم جداگانه صادر شده و حکم نیز قابل مشاهده است.

 

 

از معوقات بازنشستگان چه خبر؟

 

به تازگی نیز اعلام شد که بازنشستگان غیرحداقل بگیر مطالبات اردیبهشت را همراه با حقوق آذر دریافت خواهند کرد.

 

در واقع پرداخت حقوق به روال هر ماه از بیستم ماه براساس حروف الفبا آغاز خواهد شد و به ترتیب مستمری بازنشستگان به همراه مابه‌التفاوت ۱۰ درصد ۳۸ درصد برای اردیبهشت، به حساب‌شان واریز می‌شود.

 

بنا به اعلام مسئولان سازمان تامین اجتماعی، تا اسفند همه معوقات بازنشستگان تسویه می‌شود؛ بعد از آذر، بازنشستگان سایر سطوح، سه ماه مابه‌التفاوت طلبکار خواهند بود که در سه ماه زمستان، به ترتیب واریز خواهد شد؛ به این ترتیب در دی ماه، معوقه خرداد، در بهمن ماه معوقه تیر و در اسفند ماه معوقه مرداد به حساب بازنشستگان واریز خواهد شد.

ارسال‌ نظر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۸
۰
همسان سازی چه شد جواب
ناشناس
United States of America
۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۱
۰
پس ۲۵ درصد ومتناسب سازی چی شد حتما باد برد هوا حق ما این نیست با شرایط تورم وگرانی وفقر زیر سم اسبان له بشویم
بازنشسته
Iran (Islamic Republic of)
۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۰
۰
با رتبه بندی حقوق معلمان دوبرابر شده برای بازنشستگان برای بازنشستگان کشوری چراخبری نیست
بازنشسته
Iran (Islamic Republic of)
۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۸
۰
چرا جناب وزیر از از همسان سازی حقوق بازنشستگان فراموش کرده است
ناشناس
Canada
۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۰۲:۵۸
۰
تو را به خدا به بازنشتگان وام بدهید بذار مشکلشان حل شود حداقل صد میلیون بدهید بعضی ها مستاجر هستد به انها کمک کنید متشکریم
مریم
Iran (Islamic Republic of)
۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۷
۰
با سلام.قرار بود با حقوق آبان معوقه قبلی واریز بشه.چرا برا پدرم واریز نکردین؟
فیلم و پخش زنده
بیشتر