قیمت نفت اندکی افزایش یافت

پوتین به هر کشوری که سقف قیمت مورد توافق کشور‌های G7 را بر روسیه اعمال کند، نفت نمی‌فروشد.
کد خبر : ۱۴۴۰۸۰

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبنا و به نقل از الجزیره، ادامه بسته شدن یک خط لوله اصلی برای انتقال نفت خام بین کانادا و آمریکا باعث افزایش قیمت‌ها شد.

قیمت نفت در معاملات اولیه آسیا در روز دوشنبه بیش از یک درصد افزایش یافت، زیرا خط لوله اصلی انتقال نفت خام بین کانادا و ایالات متحده همچنان بسته بود. در زمانی که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه تهدید کرد که تولید خود را در واکنش به اعمال حداکثر قیمت از سوی غرب بر صادرات نفت روسیه کاهش خواهد داد.

این در حالی است که دلار آمریکا در برابر سایر ارز‌های اصلی بهبود یافته و قیمت طلا را پایین آورده است.


بهای معاملات آتی نفت برنت تا ساعت ۵:۰۰ به وقت گرینویچ با ۰.۶ درصد افزایش به ۷۶.۵۶ دلار در هر بشکه رسید، در حالی که نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۷۱.۵۹ دلار در هر بشکه ثبت شد که ۰.۸ درصد افزایش داشت، قبل از اینکه نفت اندکی از رشد خود را در معاملات صبح از دست داد.

شرکت کانادایی تی سی انرژی روز یکشنبه گفت که هنوز علت نشت نفت از خط لوله کیستون در ایالات متحده را مشخص نکرده است، در حالی که جدول زمانی برای از سرگیری عملیات خط لوله ارائه نکرده است.


خط کیستون - با ظرفیت تولید ۶۲۲ هزار بشکه در روز - شریان مهمی برای انتقال نفت خام سنگین کانادا از آلبرتا به پالایشگاه‌ها در غرب میانه آمریکا و ساحل خلیج فارس و برای صادرات است.

در همین حال، پوتین روز جمعه گفت که کشورش - بزرگترین صادرکننده انرژی در جهان - ممکن است تولید نفت خود را کاهش دهد و از فروش نفت به هر کشوری که سقف قیمت "احمقانه" مورد توافق کشور‌های G7 را بر روسیه اعمال کند، خودداری خواهد کرد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها