سود سهام عدالت به چه کسانی می‌رسد؟

مشاور رئیس سازمان بورس گفت: سود سهام عدالت برای همه سهامداران به صورت یکجا از طریق شماره حساب اعلام شده در سجام واریز می‌شود.
کد خبر : ۱۴۴۱۸۳

 به گزارش ایبِنا؛ پیمان حدادی در مورد پرداخت سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال گذشته شرکت‌های سرمایه‌پذیر، اظهار داشت: سود کسب شده شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت که مربوط به عملکرد سال ۱۴۰۰ است، حدود دو برابر کل سود سال ما قبل است و امسال براساس مصوبه شورای عالی بورس در دو مرحله پرداخت می‌شود.

 

وی افزود: اولین مرحله سود سهام عدالت تا آخر آذر امسال یا حداکثر دو سه روز اول دی‌ماه سال جاری طبق وعده داده شده پرداخت می‌شود. 

 

مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت گفت: برای دارندگان سهام به ارزش اسمی ۵۳۲ هزار تومانی در مرحله اول ۵۰۰ هزار تومان سود در آخر آذر پرداخت می‌شود و در مرحله دوم در اسفند امسال یا اوایل فرردین سال آینده ۵۰۰ هزار تومان دیگر پرداخت می‌شود. یعنی در مجموع یک میلیون تومان سود به اندازه دو برابر کل سود سال گذشته پرداخت می‌شود و به همین نسبت برای کسانی که سهام عدالت به ارزش یک میلیون تومان دارند، در هر مرحله از پرداخت، یک میلیون تومان سود پرداخت می‌شود.

 

حدادی در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود برخی از شرکت‌های سرمایه‌پذیر سود خود را پرداخت نکرده‌اند، عنوان کرد: از ۳۶ شرکت بورسی حاضر در پرتفوی سهام عدالت، دو شرکت تاکنون مجمع عمومی برگزار نکرده‌اند و چهار شرکت هم سود کسب نکرده‌اند؛ بنابراین ۳۰ شرکت سود داشتند که از این تعداد تاکنون ۱۲ شرکت سود‌های متعلقه را کاملاً واریز کردند و برخی از شرکت‌ها قسمتی از سود را واریز کرده‌اند و طی دو سه روز آینده بقیه سود خود را هم واریز می‌کنند.

 

وی افزود: سود‌ها متمرکز شده و به صورت غیر حضوری از طریق شماره حساب‌های اعلام شده در سامانه جامع اطلاعات مشتریان، سجام واریز می‌شود.

 

مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت، در مورد تعیین‌تکلیف کسانی که شماره حساب آن‌ها دچار مشکل است، توضیح داد: این افراد ظرف مدت باقی‌مانده باید نسبت به اصلاح شماره حساب خود در سامانه سجام اقدام کنند، سود سهام عدالت برای همه سهامداران چه در روش مدیریت مستقیم و یا مدیریت غیر مستقیم به صورت یکجا از طریق همان شماره حساب اعلام شده در سجام واریز می‌شود.

 

حدادی افزود: کسانی که ایراد شماره حساب خود در سجام را رفع کنند، سود‌های ماقبل خود را هم دریافت می‌کنند.

 

منبع: فارس 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر