افزایش خرید خودرو در اروپا

افزایش خرید خودرو در اروپا
فروش خودرو در اروپا در ماه نوامبر به شدت افزایش یافت.
کد خبر : ۱۴۴۲۳۹

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبنا و به نقل از خبرگزاری اردنی عمون - داده‌های انجمن صنعت خودرو اروپا در روز پنجشنبه نشان داد که ثبت نام خودرو‌های جدید در اروپا در ماه نوامبر برای چهارمین ماه متوالی افزایش قابل توجهی داشته است.

این فدراسیون افزود که تعداد خودرو‌های جدید ثبت شده در اتحادیه اروپا، بریتانیا و اتحادیه تجارت آزاد اروپا (EFTA) با ۱۷.۴ درصد افزایش به ۱.۰۱ میلیون خودرو رسیده است.

لازم به اشاره است که نرخ افزایش در اتحادیه اروپا ۱۶.۳ درصد بود و فروش خودرو در اروپا در اکتبر گذشته با کاهش مشکلات زنجیره تامین افزایش یافت و این علیرغم نگرانی‌های فزاینده در مورد وخامت شرایط اقتصادی است که مصرف کنندگان را مجبور به تعویق تصمیم برای خرید می‌کند.

بر اساس داده‌های فدراسیون اتومبیلرانی اروپا، فروش در ماه اکتبر ۱۴ درصد افزایش یافت و به ۹۱۰۷۵۳ خودرو رسید، اما فروش خودرو پس از کاهش ۱۲ ماهه در آگوست گذشته افزایش یافت.

اگرچه خودروسازان در تامین امنیت نیمه هادی‌ها و سایر نهاده‌های تولید که کمبود داشتند، روز‌های بهتری را سپری می‌کنند، اما بحران انرژی منطقه هزینه‌های تولید را افزایش داده و در مقیاس بزرگتر مانع از بهبود آن شده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر