هند بزرگ‌ترین خریدار نفت روسیه باقی می‌ماند

هند بزرگ‌ترین خریدار نفت روسیه باقی می‌ماند
احتمالا سهم واردات نفت روسیه در هند، بیش از ۷۰ درصد از کل بارگیری این ماه باشد و خریداران اتحادیه اروپا از نفت خام روسیه حذر می‌کنند.
کد خبر : ۱۴۴۳۴۹

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا به نقل از راشاتودی، روز شنبه به گزارش داده‌های رفینیتیو و معامله گران، انتظار می‌رود هند در ماه دسامبر برای دومین ماه متوالی بزرگ‌ترین واردکننده نفت خام اورال روسیه باقی بماند. در ماه نوامبر، کشور پرجمعیت هند حدود ۵۳ درصد از کل محموله‌های نفتکش را به خود اختصاص داده و بالاترین رقم را در تاریخ ثبت کرده است.

به گفته بازرگانان، علی رغم برنامه بارگیری کمتر بنادر غربی روسیه، سهم هند از صادرات و حجم خرید ماهانه نفت خام روسیه افزایش خواهد یافت. در ماه دسامبر، فعالان بازار انتظار دارند که سهم هند به بالای ۷۰ درصد از کل بارگیری برسد.

به گفته چهار منبع بازار به نقل از این رسانه، هند، دومین مصرف کننده بزرگ نفت در آسیا، در این ماه نفت خام اورال را با تخفیف‌های بیشتر خریداری کرده است. این کشور بسیار کمتر از سقف قیمت ۶۰ دلاری نفت روسیه که توسط اتحادیه اروپا، کشور‌های جی هفت و استرالیا در اوایل ماه جاری تعیین شده بود، پرداخت کرده است.

به نقل از رویترز، پیش‌بینی می‌شود تعداد کشور‌هایی که نفت خام اورال روسیه را به عنوان یکی از محبوب‌ترین گرید‌ها در نتیجه چرخه معاملات کوتاه، حمل‌ونقل ارزان و بازدهی جذاب پالایشگاه‌ها خریداری می‌کنند به چهار کشور کاهش یابد.

هند از ابتدای ماه جاری حداقل دو میلیون تن از این گرید را مصرف کرده است. انتظار می‌رود بلغارستان که موفق به دریافت معافیت از ممنوعیت نفت اتحادیه اروپا شده، در ماه دسامبر با حمل ۸۰۰ هزار تن به دومین خریدار بزرگ نفت خام اورال تبدیل شود.

طبق گزارش ها، ارسال نفت مخلوط اورال به چین کم خواهد ماند و تنها یک محموله ۱۴۰ هزار تنی تا ۱۶ دسامبر ارسال شد. با این حال، معامله گران انتظار دارند تا پایان ماه نفت اورال بیشتری به چین صادر شود. این در حالی است که ترکیه که در سال جاری به طور فعال نفت روسیه را خریداری کرده، تنها یک محموله ۱۴۰ تنی از ماه دسامبر خریداری کرده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر