برنامه‌های اقتصادی احزاب و کاندیدا‌ها در انتخابات ترکیه

برنامه‌های اقتصادی احزاب و کاندیدا‌ها در انتخابات ترکیه
حزب عدالت و توسعه چشم انداز این حزب را برای دومین صدمین سال جمهوری تحت عنوان «قرن ترکیه» اعلام کرد که شامل جنبه اقتصادی نیز بود.
کد خبر : ۱۴۴۳۸۲

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبنا و به نقل از الجزیره، بیش از یک ماه پس از آنکه حزب عدالت و توسعه ترکیه - به رهبری رجب طیب اردوغان - رئیس جمهور ترکیه - چشم انداز این حزب را برای دومین صد سالگی تاسیس جمهوری تحت عنوان "قرن ترکیه" که جنبه اقتصادی نیز در بر داشت، اعلام کرد، روز سوم دسامبر امسال شاهد اعلام حزب اصلی اپوزیسیون در مورد دیدگاه خود نیز تحت عنوان "ندای قرن دوم" بودیم که این دیدگاه، شامل تعهداتی برای آوردن سرمایه‌گذاری به ترکیه و قرار دادن آن بر نردبان رقابت جهانی بود و همچنین شامل اعلام انتصاب مشاوران اقتصادی خارجی برای رئیس حزب جمهوری‌خواه خلق، کمال قلیچداراوغلو بود که جنجال‌هایی را با دولت برانگیخت؛ و با تشدید رقابت برای مبارزات انتخاباتی بین اپوزیسیون و دولت، در مسیر انتخابات عمومی که قرار است در ۱۸ ژوئن برگزار شود، دو طرف در حال رقابت برای دادن وعده‌هایی برای یافتن راه‌حل برای بحران‌های اقتصادی کشور هستند که با سایر بحران‌های جهانی همپوشانی دارند.

در ۲۸ اکتبر، اردوغان چشم انداز "قرن ترکیه" را فاش کرد، که شامل اهدافی بود که حزب او در صد سال آینده به دنبال آن‌ها بود.
وی متعهد شد که این کشور را به یکی از ۱۰ کشور بزرگ جهان در تمام زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، فنی، نظامی و دیپلماتیک تبدیل کند.
اردوغان هدف کوتاه مدت ۱ تریلیون دلاری در تجارت خارجی و ۱۰۰ میلیارد دلاری درآمد گردشگری را تعیین کرد.
وی همچنین متعهد شد که رقابت پذیری ترکیه را در جهان در همه زمینه‌ها از صنعت گرفته تا کشاورزی افزایش دهد و بر هدف حزب خود برای تبدیل ترکیه به مهم‌ترین و بزرگترین کشور صنعتی و تجاری جهان تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: برای تبدیل ترکیه به یک مرکز تولید و عرضه جهانی که اهمیت آن پس از اپیدمی کرونا آشکار شد، در ایجاد و توسعه زیرساخت‌ها پیش می‌روند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر