سنگین ترین رکود اقتصادی در انتظار کدام کشور اروپایی است؟

در حالی که بزرگی اقتصاد دیگر کشورهای عضو گروه 7 از دوران پیش از کرونا عبور کرده، اما اقتصاد این کشور همچنان کوچک‌تر است.
کد خبر : ۱۴۴۶۱۵

به گزارش ایبِنا و به نقل از راشاتودی، آمار‌های دفتر آمار ملی انگلیس نشان می‌دهد که اقتصاد این کشور در سه ماهه سوم سال جاری عملکرد ضعیف‌تری را نسبت به آنچه انتظار می‌رفت، داشته و نسبت به دیگر کشور‌های عضو گروه ۷ عملکرد به مراتب بدتری را به ثبت رسانده است.

این آمار نشان می‌دهد که در ۳ ماهه سوم سال ۲۰۲۲ اقتصاد انگلیس ۰.۳ درصد کوچک‌تر شده است. نکته جالب آنکه حوزه تولید و ساخت و ساز بیشترین افت رشد را نسبت به دیگر حوزه‌های اقتصادی در انگلیس به ثبت رسانده است.

 

سنگین ترین رکود اقتصادی در انتظار کدام کشور اروپایی است؟

 

گزارش این نهاد نشان می‌دهد که در سه ماهه سوم سال جاری اقتصاد انگلیس ۰.۸ درصد کوچک‌تر از حجم آن در سال ۲۰۱۹ بوده و این درحالی است که اقتصاد دیگر کشور‌های عضو گروه ۷ از دوران پیش از کرونا بزرگ‌تر شده است. سرمایه‌گذاری در فعالیت‌های تجاری در انگلیس هم ۲.۵ درصد پایین آمده است.

گابریلا دیکنز، کارشناس موسسه پانتِئون، می‌گوید: در آینده پیش‌رو به احتمال زیاد اقتصاد انگلیس به روند ضعیف عملکرد خود ادامه خواهد داد. ما انتظار داریم در سال ۲۰۲۳ انگلیس سنگین‌ترین رکود اقتصادی را در میان کشور‌های توسعه‌یافته تجربه کند و دلیل آن هم شدت چالش‌های پولی و مالی‌ای است که این کشور با آن روبه‌رو است.

بانک مرکزی انگلیس ماه گذشته اعلام کرد که اقتصاد این کشور احتمالا وارد رکود شده و تا پایان سال ۲۰۲۳ در رکود باقی خواهد ماند.

 

منبع: فارس

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر