آیا طلا همچنان محافظ خوبی در برابر تورم است؟

طلا اغلب به عنوان یک محافظ در برابر تورم توصیف می‌شود، اما هنوز هیچ حرکت بزرگی را به سمت بالا انجام نداده است. پس چرا؟
کد خبر : ۱۴۴۶۶۶

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبنا و به نقل از الجزیره، سرمایه گذاران طلا را به عنوان "پناهگاه امن" خریداری کرده اند و حتی زمانی که اقتصاد در حال رونق است، مصرف کنندگان جواهرات بیشتری می‌خرند.

برخی پیش بینی‌ها حاکی از آن است که قیمت طلا در آینده می‌تواند به ۳۰۰۰ دلار در هر اونس برسد.

طلا اغلب به عنوان یک محافظ در برابر تورم توصیف می‌شود، اما هنوز هیچ حرکت بزرگی را به سمت بالا انجام نداده است. پس چرا؟ انتظارات برای سال آینده چیست؟

در گزارشی که در سایت «اویل پرایس» منتشر شده، آمده است: اگرچه افزایش قیمت برای سرمایه گذاران واقعی طلا بسیار مورد استقبال قرار خواهد گرفت، اما به احتمال زیاد ارزش واقعی این فلز گرانبها در ماه‌ها و سال‌های آینده مشخص خواهد شد.


این گزارش می‌افزاید: برای کسانی که با تاریخ پولی آشنایی ندارند - که اکثریت قریب به اتفاق مردم هستند - طبیعی است که بپرسند: اگر طلا محافظی در برابر تورم بود، چرا اکنون که تورم به سطوح بی سابقه رسیده است، افزایش پیدا نکرده است؟


دلایل متعددی برای این امر وجود دارد، برخی از آن‌ها واضح‌تر از سایرین است، و این گزارش افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) را در نظر می‌گیرد و افزایش دوباره و دوباره آن شاید واضح‌ترین توضیح باشد.

اعتقاد بر این است که این پاسخی است که اکثر کارشناسان و تحلیلگران اقتصادی به شما خواهند داد. این منطقی است، اگر طلا برای نگهداری آن هیچ سودی به شما نمی‌دهد، چرا چیزی را نگه ندارید که سود دارد؟ این ذهنیت اکثر سرمایه گذاران است که تقاضا را تضعیف می‌کند و به نوبه خود منجر به کاهش قیمت می‌شود.

این گزارش تایید می‌کند که این سوال بدیهی است: آیا عملکرد طلا در سال جاری کمتر از استاندارد بود؟ پاسخ این است: اگر پس‌انداز می‌کنید، حقوق خود را دریافت می‌کنید و صورتحساب‌های خود را با ارزی غیر از دلار پرداخت می‌کنید، احتمالاً دیدگاهی کاملاً متفاوت در این مورد خواهید داشت. طلا به یورو حدود ۶.۶ افزایش یافت و برای مثال، بیش از ۴۵ ٪ در پوند مصر، این به ما نشان می‌دهد که زاویه دید مهم است.


بر اساس این گزارش،  ارزش طلا در نوسان نیست، بلکه ارزش اسکناس‌هایی  که غیر از دلار برای خرید طلا استفاده می‌شود در نوسان است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر