توصیه مهم قبل از خرید طلا

مدیر کل استاندارد تهران گفت: برای اطمینان از اصل بودن طلا، حرف T و عددی که پشت آن حک شده را به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال کنند.
کد خبر : ۱۴۴۹۵۸

به گزارش ایبِنا، عباس نوری گفت: به موجب قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، سازمان ملی استاندارد تنها مرجع رسمی کشور برای تعیین عیار و انگ گذاری مصنوعات فلزی گرانبهاست.

وی با بیان اینکه تولید کنندگان طلا موظف هستند کد شناسایی را روی مصنوعات طلا حک کنند اضافه کرد: بازرساران سازمان ملی استاندارد در صورت مشاهده عرضه بدون کد شناسه، یا عیار پایین، ضمن اعمال قانون، می‌توانند مصنوعات فاقد کد را به نفع دولت ضبط و جمع آوری کنند.

نوری گفت: از نظر سازمان ملی استاندارد، طلا و کالای باکیفیت حق مردم است.

مدیر کل سازمان استاندارد استان تهران افزود: سازمان ملی استاندارد، نسبت به عرضه کالا‌های مشمول استاندارد اجباری به صورت پیوسته بازار را رصد می‌کنند تا برابر الزامات، استاندارد کالا‌های عرضه شده مورد سنجش قرار گیرد.

نوری با بیان اینکه بیشترین تخلفات در حوزه مصنوعات طلا و سکه، عرضه طلا با عیار کم است گفت: نظارت بر عرضه سکه در بازار به صورت وکیوم یا باز بر عهده بانک مرکزی است و سازمان ملی استاندارد هیچ نظارتی ندارد ضمن اینکه طلایی که در سطح بازار عرضه می‌شود طلا با عیار ۷۵۰ یا همان ۱۸ عیار است.

وی اضافه کرد: سازمان ملی استاندارد به صورت پیوسته بازار را رصد می‌کند و بازرسان این سازمان دو بار در سال موظف هستند که از کارگاههاهی تولیدی طلا بازرسی و نمونه برداری کنند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر