ثبات قیمت نفت در آستانه جلسه فدرال رزرو

پس از افت قیمت در جلسه گذشته و در انتظار جلسه فدرال رزرو، قیمت نفت ثابت ماند.
کد خبر : ۱۴۵۰۲۱

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا به نقل از سی ان بی سی، روز چهارشنبه قیمت نفت پس از افت جلسه قبل، ثابت ماند. فدرال رزرو در ماه دسامبر پس از چهار افزایش متوالی ۷۵ واحدی، نرخ بهره را ۵۰ واحد پایه (bps) افزایش داد. اگر فدرال رزرو افزایش نرخ بهره را تشدید کند، می‌تواند رشد اقتصادی را کاهش دهد و مصرف سوخت را مختل کند.

بهای معاملات آتی نفت برنت برای تحویل در ماه مارس در ساعت ۴:۵۳ به وقت تهران با ۶ سنت و ۰.۱ درصد افزایش به ۸۲.۱۶ دلار در هر بشکه رسید. قیمت نفت خام آمریکا با ۲ سنت یا ۰.۰۳ درصد کاهش به ۷۶.۹۱ دلار در هر بشکه رسید.

پس از اینکه دولت چین سهمیه‌های صادراتی محصولات نفتی پالایش‌شده را برای سال ۲۰۲۳ افزایش داد، که نشان‌دهنده انتظارات از تقاضای ضعیف داخلی در پی هشدار رئیس صندوق بین‌المللی پول از تضعیف فعالیت‌های اقتصادی در ایالات متحده، اروپا و چین بود، روز سه‌شنبه ۴.۱ درصد کاهش یافت که بزرگ‌ترین کاهش روزانه در بیش از سه ماه گذشته بود.

دلار پس از رشد‌های بالای جلسه قبل کاهش یافت. معمولاً دلار ضعیف‌تر تقاضای نفت را افزایش می‌دهد و کالا‌های با قیمت دلار را برای دارندگان سایر ارز‌ها ارزان‌تر می‌کند. نظرسنجی اولیه رویترز در روز دوشنبه نشان داد که احتمالاً ذخایر نفت خام آمریکا ۲.۲ میلیون بشکه افزایش یافته و ذخایر محصولات تقطیری نیز کاهش یافته است.

قرار است گروه صنعتی موسسه نفت آمریکا، اطلاعات مربوط به ذخایر نفت خام آمریکا را فردا صبح منتشر کند. اداره اطلاعات انرژی، بازوی آماری وزارت انرژی ایالات متحده، اطلاعات خود را صبح روز پنجشنبه منتشر خواهد کرد.

 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها