در گفتگو با ایبِنا مطرح شد؛

CGT محافظی برای معیشت مردم/ توزیع ثروت عادلانه‌تر می‌شود 

CGT محافظی برای معیشت مردم  توزیع ثروت عادلانه‌تر می‌شود 
یک کارشناس بازار سرمایه گفت: اجرای طرح مالیات بر عایدی سرمایه منجر به توزیع عادلانه ثروت می‌شود.
کد خبر : ۱۴۵۲۵۲

احمد اشتیاقی؛ کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار ایبِنا، در رابطه با طرح مالیات بر عایدی سرمایه و مزایای آن برای بورس گفت: در کشور ما بازار سرمایه از طرح مالیات بر عایدی سرمایه معاف شده، بنابراین از نگاه فعالان بورسی این طرح به رونق بازار سرمایه کمک می‌کند، چون به نوعی سود کسب شده توسط سهامداران مشمول مالیات نمی‌شود.

 

وی ادامه داد: در سایر حوزه‌ها مانند ارز، مسکن و طلا سفته بازی ودلالی نقش بیشتری دارد و این بازار‌ها با معیشت مردم در ارتباط هستند مثلاً اگر قیمت در بازار مسکن به علت دلالی روند افزایشی بگیرد، مردم برای خرید و اجاره خانه‌های خودشان با آسیب مواجه می‌شوند، همچنین در مورد سایر بازار‌ها نیز به همین صورت است، به عنوان مثال اگر افزایش قیمتی در بازار ارز اتفاق بیفتد در کالا‌ها نیز شاهد افزایش قیمت خواهیم بود، که آسیب زننده به معیشت مردم است.

 

اشتیاقی تاکید کرد: برای جلوگیری از آسیب دیدن معیشت مردم باید این بازار‌ها کنترل شوند تا دیگر شاهد سفته بازی و دلالی در این بازار‌ها نباشیم، مالیات یکی از ابزار‌هایی است که به کنترل کاهش دلالی کمک می‌کند.

 

وی با بیان اینکه بورس به رونق تولید کمک می‌کند، بنابراین هر چه پول بیشتری به سمت بازار سرمایه حرکت کند طرح‌های توسعه شرکت‌ها به ثمر خواهد رسید، گفت: بورس به ایجاد تولید، بهره وری و اشتغال کمک می‌کند بنابراین سرمایه گذاری در بورس می‌تواند کمک کننده معیشت مردم به واسطه تولید باشد.

 

این کارشناس بازار سرمایه در پایان تاکید کرد: بورس از طرح مالیات بر عایدی سرمایه در جهت توزیع عادلانه ثروت و آثار مثبت در تولید معاف است، که این باعث جذب سرمایه به این بازار می‌شود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر