ایبِنا گزارش می‌دهد؛

آغاز فروش ۵۰۰ هزار ربع سکه در بورس کالا + نحوه خرید و تحویل

امروز از ساعت ۹ تا ۱۳ شاهد عرضه گسترده ربع سکه در بورس کالا هستیم که تا سه روز ادامه دارد.
کد خبر : ۱۴۵۳۳۴

به گزارش خبرنگار ایبِنا، به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن، عرضه گسترده ربع سکه بهار آزادی از امروز؛ شنبه ۲۴ دی ماه به مدت سه روز کاری در قالب فروش ۵۰۰ هزار قطعه سکه طلای ربع بهار آزادی در بورس کالای ایران انجام می‌شود.

 

خریداران باید پنج روز کاری بعد از خرید سکه در بورس، به خزانه بانک رفاه کارگران مراجعه کنند.

 

برای خرید ربع سکه نیازی به کد معاملاتی بورس کالا ندارید و با همان کد بورسی اعم از بورس و فرابورس خود در سایت tsetmc.com یا در سامانه کارگزاری اقدام کنید.

 

هر فرد حقیقی بالای ۱۸ سال دارای کد ملی حداکثر می‌تواند ۵ سکه طلا بخرد که هر سکه مضربی از ۱۰۰ واحد است و بنابراین برای خرید ۵ ربع سکه باید عدد ۵۰۰ را وارد کنید. صرفاً اشخاص حقیقی مجاز به انجام معاملات در نماد گواهی سپرده کالایی ربع سکه طلا هستند.

 

ربع سکه‌های تحویل داده شده به مشتریان بدون وکیوم است.

 

گواهی سپرده کالایی این نماد دارای معاملات ثانویه نیست و پس از معامله، خریدار باید تا مهلت مقرر سکه خود را از خزانه دریافت کند.

 

این سکه دارای هزینه انبار داری و مالیات است. هزینه انبارداری، مبلغ هزار ریال روزانه به ازای هر قطعه سکه طلای ربع بهار آزادی است که این هزینه بر عهده خریدار است و زمان تحویل کالا از خزانه باید با انباردار تسویه شود. مالیات بر ارزش افزوده نیز به میزان ۹ درصد هزینه انبارداری محاسبه و به انباردار پرداخت می‌شود.

 

برای تحویل گرفتن ربع سکه از خزانه، مالک یا نماینده قانونی وی باید از تاریخ اول بهمن ۱۴۰۱ و پس ازهماهنگی با خزانه و دریافت نوبت دریافت کالا، در زمان نوبت مشخص شده، همراه با مدارک احراز هویت به محلی که هنگام اخذ نوبت توسط بانک اعلام خواهد شد، مراجعه کند.

 

حداکثر زمان نگهداری کالا در خزانه تا تاریخ ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ است و پس از آن معاملات نماد برای فرایند تحویل و تسویه حساب با انباردار متوقف خواهد شد.

 

همچنین فرآیند عرضه‌های بعدی سکه‌های طلای تمام، نیم و ربع بهار آزادی به صورت منظم و پیوسته متعاقباً از سوی بانک مرکزی اعلام خواهد شد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر