ضرر اقتصاد آلمان از جنگ اوکراین به ۴.۵ درصد از تولید ناخالص داخلی در سال آینده رسید

ضرر اقتصاد آلمان از جنگ اوکراین به ۴.۵ درصد از تولید ناخالص داخلی در سال آینده رسید
زیان جمعی به اقتصاد کشور آلمان، بین سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۳ تقریباً ۶۰۰ میلیارد دلار برآورد شده است.
کد خبر : ۱۴۵۸۷۰

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا به نقل از راشاتودی زیان جمعی به اقتصاد کشور آلمان، بین سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۳ تقریباً ۶۰۰ میلیارد دلار برآورد شده است.، موسسه اقتصاد آلمان گزارش داد که درگیری‌های جاری در اوکراین برای بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا در سال جاری ۱۷۵ میلیارد یورو (۱۹۰ میلیارد دلار) هزینه خواهد داشت که معادل ۲ هزار یورو برای هر نفر است.

 

نویسندگان این مطالعه، وضعیت فعلی را با یک سناریوی خیالی مقایسه کردند که در آن هیچ عملیات نظامی در اوکراین یا مشکلات مرتبط با آن مانند افزایش سرسام آور قیمت انرژی، تورم مارپیچ و اختلال در عرضه وجود نداشت. آن‌ها محاسبه کردند که ضرر واقعی اقتصاد آلمان از درگیری در اوکراین به ۴.۵ درصد از تولید ناخالص داخلی در سال آینده خواهد رسید.

این مطالعه نشان داد که شروع درگیری‌های اوکراین با وضعیت اقتصادی دشوار آلمان همزمان شده است. اقتصاددانان خاطرنشان کردند که بانک توسعه فدرال این کشور KfW قبلاً در مورد تهدیدی برای رفاه آلمان به دلیل کمبود پرسنل واجد شرایط و رشد ناکافی بهره‌وری هشدار داده بود.

 

در سال ۲۰۲۰، آلمان حدود ۱۷۵ میلیارد یورو، ۱۲۵ میلیارد یورو دیگر در سال ۲۰۲۱ و تقریباً ۱۲۰ میلیارد یورو در سال ۲۰۲۲ زیان ثبت کرد. زیان ۱۷۵ میلیارد یورویی مورد انتظار در سال جاری، کل خسارت را به اقتصاد این کشور بین سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۳ وارد می‌کند.

 

در این گزارش آمده که کووید-۱۹ و درگیری در اوکراین به ۵۹۵ میلیارد یورو رسیده است. به گفته آی دبلیو مایکل گروملینگ، استاد مؤسسه اقتصادی آلمان، وضعیت اقتصاد در ماه‌های آینده بسیار ناپایدارباقی خواهد ماند و مانع رشد رونق آلمان خواهد شد. وی گفت: بلاتکلیفی در بخش انرژی، افزایش قیمت انرژی و سایر مواد خام و محدودیت سرمایه‌گذاری هم باعث ایجاد اختلال در اقتصاد این کشور خواهد شد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها