10 بهمن 1401 - 13:20

چگونه با کالابرگ خرید کنیم؟ / فهرست فروشگاه‌های مجاز و نحوه استعلام اعتبار

طرح کالابرگ از امروز در سه استان دیگر و به زودی در سراسر کشور اجرا می‌شود.
کد خبر : ۱۴۶۱۲۹

به گزارش خبرنگار ایبِنا، یکی از برنامه‌های دولت سیزدهم برای حمایت از خانوار و افزایش رفاه مردم، طرح کالابرگ است. این طرح در ابتدا در یکی از استان‌های کشور به صورت آزمایشی اجرا شد و از امروز نیز اجرای آزمایشی این طرح در سه استان قزوین، گیلان و مرکزی آغاز می‌شود. طبق اعلام وزیر اقتصاد این طرح با گذراندن مراحل آزمایشی به زودی به صورت سراسری اجرا می‌شود.

 

در طرح کالابرگ سرپرست خانوار می‌تواند پیش از واریز یارانه هر ماه، با یارانه خود ۱۰ نوع کالا را خریداری و در غیر این صورت یارانه نقدی را در موعد هر ماه دریافت کند. در واقع سرپرست خانوار می‌تواند قبل از دریافت یارانه ماه آینده خانواده خود، با اعتبار آن در کارت‌های بانکی خود و پرداخت بخشی از قیمت کالا، ۱۰ نوع کالای مصرفی را دریافت کند و در صورتیکه خرید با کالابرگ تا زمان دریافت یارانه ماه بعد، کمتر از میزان یارانه دریافتی باشد، باقیمانده یارانه به صورت نقدی به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.

 

در این طرح قابلیت استفاده از کلیه کارت‌های بانکی متعلق به سرپرست خانوار وجود دارد.

 

کالابرگ شامل چه محصولاتی می‌شود؟

 

در طرح کالابرگ امکان خریداری ۱۰ کالای پنیر، ماست، شیر، برنج، قند و شکر، روغن، مرغ، ماکارونی و تخم‌مرغ وجود دارد و متقاضیان استفاده از کالابرگ می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های مجاز، کالای مد نظر خود را خریداری کنند.

 

فهرست فروشگاه‌های مجاز

 

متقاضیان استفاده از طرح کالابرگ تنها با مراجعه به فروشگاه‌های مجاز اعلام شده از سوی وزارت رفاه می‌توانند کالای خود را خریداری کنند.

 

برای مشاهده فهرست فروشگاه‌های مجاز طرح کالابرگ می‌توانیم به نشانی اینترنتی شرکت خدمات فناوری اطلاعات رفاه ایرانیان مراجعه کنیم و با دانلود نرم افزار شما (شبکه ملی اعتبار) و نصب آن در تلفن همراه خود، لیست فروشگاه‌های مجاز را مشاهده کنیم.

 

استعلام مانده حساب کالابرگ

 

برخی افراد ممکن است تنها بخشی از اعتبار کالابرگ خود را مصرف کنند. این افراد می‌توانند با شماره‌گیری کد دستوری #۲۸*۷۸۸* و یا نصب نرم‌افزار شما از طریق سایت فارا (خدمات فناوری اطلاعات رفاه ایرانیان) و یا برنامه‌های دانلود نرم‌افزار مثل بازار و مایکت، از مانده اعتبار کالابرگ خود مطلع شوند.

 

لینک دانلود نرم افزار طرح کالابرگ برای اندروید

لینک دانلود نرم افزار طرح کالابرگ برای IOS

 

خرید کالا با قیمت ارزان‌تر با کالابرگ

 

نکته مهمی که در رابطه با طرح کالابرگ وجود دارد، محاسبه قیمت کالا‌ها در این طرح با نرخ پایان شهریور ماه سال ۱۴۰۰ است. طبق بند (س) تبصره (۱) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کالا‌هایی که در طرح کالابرگ عرضه می‌شود باید با قیمت پایان شهریور ماه سال ۱۴۰۰ محاسبه شود و در واقع با طرح کالابرگ خانوار می‌توانند با مبلغ یارانه ماه آینده خود و یک ماه زودتر به جای دریافت نقدی یارانه، کالا‌های اعلام شده را با اعتبار کالابرگ خود بخرند.

 

 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر