کاهش نگرانی‌ها از رکود ایالات متحده قیمت نفت را افزایش داد

کاهش نگرانی‌ها از رکود ایالات متحده قیمت نفت را افزایش داد
با کاهش ارزش دلار و نشانه‌هایی از کاهش نگرانی‌ها از رکود آمریکا با افزایش بیشتر نرخ بهره، قیمت نفت افزایش یافت.
کد خبر : ۱۴۶۲۱۷

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا به نقل از سی ان بی سی، روز چهارشنبه با کاهش ارزش دلار، قیمت نفت افزایش یافت که با نشانه‌هایی از کاهش تورم در ایالات متحده و کاهش نگرانی‌ها از رکود بزرگ‌ترین مصرف کننده نفت جهان با افزایش بیشتر نرخ بهره، همراه بود. بهای معاملات آتی نفت برنت در ساعت ۴:۵۸ صبح به وقت تهران با ۲۰ سنت یا ۰.۲ درصد افزایش به ۸۵.۶۶ دلار در هر بشکه رسید، در حالی که نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۳۴ سنت یا ۰.۴ درصد افزایش به ۷۹.۲۱ دلار در هر بشکه رسید و حدود ۱ درصد افزایش یافت.

به گفته یک تحلیلگر، علائم کاهش تورم هم انتظارات را افزایش داد تا این که فدرال رزرو بتواند افزایش نرخ بهره را متوقف کند. این انتظارات به کاهش شاخص دلار کمک کرد و از قیمت نفت حمایت کرد، در حالی که دلار ضعیف تر، این کالا را برای خریداران ارز‌های دیگر ارزان‌تر می‌کند. همه نگاه‌ها به جلسه روز چهارشنبه اوپک پلاس خواهد بود، جایی که انتظار می‌رود تولیدکنندگان هدف‌های تولید فعلی خود را که در ماه نوامبر توافق شده بود، تایید کنند. نظرسنجی رویترز نشان داد که تولید نفت اوپک در ماه ژانویه کاهش یافت، صادرات عراق کاهش یافت و تولید نیجریه بهبودی نداشت، به طوری که ۱۰ عضو اوپک ۹۲۰ هزار بشکه در روز کمتر از حجم هدف این گروه تحت توافق اوپک پلاس تولید کردند. این کسری بیشتر از کسری ۷۸۰ هزاربشکه در روز در ماه دسامبر بود.

به گفته منابع بازار، داده‌های گروه صنعتی موسسه نفت آمریکا نشان داد که در هفته منتهی به ۲۷ ژانویه، ذخایر نفت خام حدود ۶.۳ میلیون بشکه افزایش یافته است. این تولید بیشتراز ۴۰۰ هزار بشکه‌ای بود که تحلیل گران شرکت کننده در نظرسنجی رویترز به طور متوسط انتظار داشتند. بر خلاف انتظار تحلیل گران از کاهش ۱.۳ میلیون بشکه ای، ذخایر تقطیری شامل گازوئیل و نفت گرمایشی حدود ۱.۵ میلیون بشکه افزایش یافت.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر