کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با ایبِنا مطرح کرد؛

فقط افراد بی تجربه پول‌های خود را از بورس خارج می‌کنند/ به زودی بازدهی بورس به سایر بازار‌ها می‌رسد

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: افراد خبره با بررسی ارزش‌ها، پول‌های خود را به بازار سرمایه که بازاری عقب افتاده است، منتقل می‌کنند.
کد خبر : ۱۴۶۳۳۷

محمد علی زاده آرانی، کارشناس بازار سرمایه، در گفتگو با خبرنگار ایبِنا گفت: به طور معمول بازارسرمایه به هرگونه اخبار و شایعات واکنش نشان می‌دهد، اما بازارسرمایه نسبت به افزایش سود سپرده بانکی هیچ نوع واکنشی نشان نداد، زیرا از قبل شایعاتی در مورد افزایش نرخ سود بانکی مطرح شده بود، به طوری که بازارسهام از قبل واکنش خود را به این موضوع نشان داده بود. در نتیجه زمانی که خبر‌های رسمی در مورد افزایش نرخ سود سپرده بانکی منتشر شده بود، بازار سهام به این موضوع واکنشی نشان نداد و بازارسرمایه راه خود را در پیش گرفت و رشد کرد.


علی زاده آرانی گفت: بسیاری از سهم‌ های بازار سهام از ارزش ذاتی بسیار بالایی برخوردار هستند، همچنین اهالی بازار سهام به خوبی از این موضوع آگاه هستند که ارزندگی بازار سهام بسیار بالا است، لذا بدون توجه به افزایش نرخ سود بانکی به خرید سهام اقدام می‌کنند.


این کارشناس بازارسهام ابراز داشت: از طرف دیگر بازار‌های موازی با بازار سهام، مانند بازار‌های طلا، سکه و ارز تا کنون رشد بالایی را تجربه کرده اند، اما بازار سرمایه نسبت به این بازار‌ها بسیار عقب است، بنابراین بازار سهام دیر یا زود رشد خواهد کرد و بازدهی خود را به سایر بازار‌ها خواهد رساند.


این تحلیل گر بازار‌های مالی تاکید کرد: از نظر سیاسی شایعاتی که شرایط اقتصادی را تحت فشار قرار می‌دهد کمتر شده است، این موضوع موجب شده است تا بازار سرمایه مقداری از تهدید‌های گذشته فاصله بگیرد و در حال حاضر بازار سهام توجهی به اخبار‌های سیاسی ندارد.


علی زاده آرانی تصریح کرد: بازار سرمایه بازاری است که دانش و تجربه خاص خود را دارد و افراد خبره در این حوزه با تحلیل‌های تکنیکالی و همچنین تحلیل‌های بنیادی اشراف دارند، یکی از فعالیت‌های کارشناسان این بازار «بررسی ارزش ها» است و این افراد کاهش و افزایش ارزش‌ها را نسبت به گذشته بررسی می‌کنند تا اگر ارزش‌ها به حداقل خود رسید، اقدام به سرمایه گذاری کنند. با بررسی کارشناسان ارزش دلاری بازار سهام در حال حاضر با ارزش دلاری خود در سال ۹۸ یکسان شده است، این موضوع موجب شده است تا اقبال به بازار سهام افزایش یابد.


وی افزود: گا‌ها مشاهده می‌شود که خروج نقدینگی از سمت حقیقی‌ها صورت می‌گیرد، این موضوع نشان می‌دهد افرادی که غیرحرفه‌ای هستند و یا به صورت دسته جمعی وارد بازار سهام شده اند، تقریبا از این بازار خارج شده اند و در حال حاضر اکثریت سرمایه گذاران فعلی که بازار سهام را تشکیل می‌دهند، افرادی هستند که سابقه معاملات در بازار سهام را دارند و آگاهی، دانش و تجربه لازم در ارتباط با بازار سهام را برخوردار هستند.


این کارشناس بازارسرمایه ابراز داشت: پیش بینی می‌شود که اگر مسئولان با زبان و اعمال خود به بازار سرمایه ضربه‌ای وارد نکنند، گروه خودرو پیشران رشد بازار سرمایه شود.


علی زاده آرانی در پایان تاکید کرد: جدا از گروه خودرو، گروه بانک نیز به دلیل افزایش نرخ سود سپرده می‌تواند پیشران رشد بازار سهام باشد، همچنین گروه پالایشی به دلیل رشد بنیادی این سهام‌ها از شانس و اقبال خوبی برای رشد قیمتی برخوردار هستند.

 

نویسنده: مرتضی ابراهیمی
ارسال‌ نظر
علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۲
۰
سلام.کاردان محترم.فقط افراد با تجربه از بازرار سرمایه فرار کرده اند.و فقط افراد بی تجربه در این بازار مانده اند.لطف بفرمایید با این نظرات غیر کارشناسی سرمایه افراد خوش باور را پودر نکنید.
مجتهدین
Iran (Islamic Republic of)
۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۷
۰
.....اراده تصمیم گیرندگان روزانه اقتصادی وهمچنین ناکامی پروژه "جراحی" اقتصادی در این تحلیل ووسایر تحلیلگران نادیده انگاشته شده.
مسعود
Iran (Islamic Republic of)
۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
۰
ما که مال باخته بازار بورس هستیم
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۴
۱
بورس به تنهایی یکه تاز میشه دولت داره حمایت میکنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۱
۱
فقط بی تجربه ها تو بورس سرمایه گذاری می کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۵
۰
کی ؟
فیلم و پخش زنده
بیشتر