ایبنا بررسی کرد؛

فروش ۱۰۱ هزار ربع سکه بانک مرکزی در بورس + جزئیات

طی ۱۰ روز معاملاتی بیش از ۱۰۰ هزار ربع سکه بانک مرکزی در بورس کالا به فروش رفت.
کد خبر : ۱۴۶۳۶۵

به گزارش خبرنگار ایبِنا، سکه طلای ربع بهار آزادی متعلق به بانک مرکزی در نماد معاملاتی گواهی سپرده کالایی سکه طلای ربع بهار آزادی خزانه بانک رفاه کارگران با نام " ربع سکه ۰۳۱۲ رفاه (ن) " و نماد " (سکه ۰۳۱۲ ن ۰۶) است که از تاریخ ۲۴ آبان ماه معاملات خود را در بورس کالا آغاز کرد و تا پایان معاملات هفته گذشته (چهار شنبه ۱۲ بهمن ماه) ۱۰ روز معاملاتی را سپری کرد.


در این ۱۰ روز ۱۰,۸۰۳,۹۰۰ اوراق سکه طلای ربع بهار آزادی متعلق به بانک مرکزی معامله شد، به عبارت دیگر در این ۱۰ روز ۱۰۱,۳۷۹ قطعه ربع سکه توسط بانک مرکزی به فروش رفته است.

 

فروش ۱۰۱ هزار ربع سکه بانک مرکزی در بورس + جزئیات

 


لازم به ذکر است که بانک مرکزی به مناسبت ایام باسعادت میلاد حضرت زهرا (س) و روز زن، تعداد ۵۰۰ هزار قطعه سکه طلای ربع بهار آزادی از روز شنبه (۲۴ دی ماه) از طریق بورس کالای ایران کرد، با توجه به معامله بیش از ۱۰۰ هزار ربع سکه، حدود یک پنج ربع سکه بانک مرکزی طی ۱۰ روز به فروش رفته است.


در روز چهارشنبه هفته گذشته میانگین قیمت ربع سکه معامله شده به قیمت ۸ میلیون و ۴۲۵ هزار تومان رسیده است.


معاملات گواهی سپرده کالایی این نماد به صورت ثبت سفارش انجام می‌شود، برای این منظور دوره ثبت سفارش خرید از ساعت ۹ صبح شروع و ساعت ۱۳ خاتمه می‌یابد.


خریداران در دوره ثبت سفارش خرید، سفارش خود را در دامنه نوسان قیمت ثبت می‌کنند. پس از پایان دوره ثبت سفارش خرید و حداکثر تا ساعت ۱۵ روز عرضه، بانک مرکزی نسبت به ارائه کل اوراق قابل عرضه اقدام می‌کند.


بر اساس این گزارش؛ موضوعی که خریداران باید در نظر بگیرند این است که در این مرحله از عرضه ربع سکه، کشف نرخ به شیوه حراج چندقیمتی است؛ یعنی به هر سفارش خرید، متناسب با قیمت همان سفارش، ربع سکه تخصیص داده می‌شود صرف‌نظر از اینکه قیمت عرضه بانک مرکزی چه قیمتی باشد، به این ترتیب خریداران باید قیمت‏‌های معقول و منطقی را در بازار ثبت کنند.

 

البته دامنه نوسان ۳۰+/- درصد قیمت پایانی نماد در روز کاری قبل برای ربع سکه‌های بورسی در نظر گرفته شده است که قیمت پیشنهادی می‌تواند در این محدوده باشد.

نویسنده: مرتضی ابراهیمی
ارسال‌ نظر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۸
۰
چرا تحویل سکه فقط در تهران است.
فیلم و پخش زنده
بیشتر