نگرانی‌های عرضه پس از زلزله ترکیه، قیمت نفت را افزایش داد

نگرانی‌های عرضه پس از زلزله ترکیه، قیمت نفت را افزایش داد
با چشم انداز تقاضای چین و نگرانی عرضه پس از زلزله ترکیه، قیمت نفت افزایش یافت.
کد خبر : ۱۴۶۴۶۰

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا به نقل از سی ان بی سی، روز سه‌شنبه قیمت نفت برای دومین روز متوالی افزایش یافت که ناشی از خوش‌بینی به بهبود تقاضا در چین و نگرانی‌ها در مورد کمبود عرضه پس از تعطیلی پایانه اصلی صادرات به دنبال زلزله در ترکیه بود. معاملات آتی نفت برنت با ۸۲ سنت یا ۱.۰۱ درصد افزایش به ۸۱.۸۱ دلار در هر بشکه در ساعت ۶:۳۰ صبح به وقت تهران رسید، در حالی که معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت CLc۱ با ۸۲ سنت یا ۱.۱۱ درصد افزایش به ۷۴.۹۳ دلار در هر بشکه رسید.


به گفته یک تحلیل گر، قیمت‌های نفت خام به دلیل پیش‌بینی‌های تداوم احیای چین و قطع عرضه ناشی از زلزله‌ای که ترکیه را ویران کرده، در حال افزایش است. رئیس آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی کرد که نیمی از رشد تقاضای جهانی نفت در سال جاری از چین باشد و افزود که تقاضای سوخت جت در حال افزایش است. عربستان سعودی، بزرگ ترین صادرکننده نفت جهان، قیمت نفت شاخص را برای خریداران آسیایی برای اولین بار در شش ماه گذشته در بحبوحه انتظارات بهبود تقاضای نفت، به ویژه از سوی چین، افزایش داد.

بازگشت قیمت نفت بیشتر شبیه اقدام محتاطانه‌ای در آستانه سخنرانی فردای فدرال رزرو است، زمانی که رئیس فدرال رزرو ممکن است سرنخ‌های بیشتری در مورد مسیر افزایش نرخ بهره در آینده ارائه دهد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر