20 بهمن 1401 - 12:53
در آیین بهره‌برداری از آشکارساز‌های گمرکی مطرح شد؛

خبر وزیر اقتصاد از کاهش چشم‌گیر قاچاق در سال آینده

وزیر اقتصاد گفت: در سال ۱۴۰۲ به اندازه تمام سال‌های گذشته در حوزه تجهیزات آشکارساز‌های گمرکی (X-Ray) پیشرفت خواهیم داشت.
کد خبر : ۱۴۶۵۸۴

به گزارش خبرنگار ایبِنا، سید احسان خاندوزی؛ وزیر اقتصاد و امور دارایی در آیین بهره‌برداری از آشکارساز‌های گمرکی (X-Ray)، اظهار کرد: فرآیند تجهیز گمرکات کشور به دستگاه‌های آشکار ساز در سال ۱۴۰۲ با سرعت بیش‌تری پیش خواهد رفت و در سال ۱۴۰۲ به اندازه تمام سال‌های پیش از آن پیشرفت در تجهیزات آشکارساز‌های گمرکی را خواهیم داشت.

خاندوزی گفت: امروز بهره‌برداری از تجهیزات آشکارساز‌های گمرکی در سه استان هم مرز با کشور‌های افغانستان و ارمنستان انجام خواهد شد.

سخنگوی اقتصادی دولت تصریح کرد: در سرعت بخشیدن به این مسیر چند مسئله مهم است که باید به آن توجه کنیم. یکی از مسائلی که در بهره برداری از دستگاه‌های آشکارساز با آن مواجه هستیم، این است که در اوقاتی این دستگاه‌ها به دلیل نقص فنی و یا موارد دیگر از دسترس خارج می‌شوند، که باید پشتیبانی و تجهیزات مورد نظر در این باره در نظر گرفته شود، تا بتوانیم به طور تمام وقت از این دستگاه‌ها استفاده کنیم.

وی افزود: نکته دوم، میزان ارجاعاتی است که صورت می‌گیرد، با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از تامین مالی بخش خصوصی کشور بسته به جریان دائمی ارجاع کانتینر‌های گمرکی برای دستگاه‌های آشکارساز است و این مسئله یکی از گلایه‌های بخش خصوصی در کشور است، باید تمهیداتی در این باره در نظر بگیریم.

وزیر اقتصاد و امور دارایی بیان کرد: این دستگاه‌ها در تشخیص مواد مخدر و کالا‌های قاچاق می‌تواند کمک کننده باشد. در این راستا باید از ظرفیت‌های داخل و خارج از کشور بهره ببریم و باید هر دو منفعت سرعت بخشیدن در فرآیند برای فعالان اقتصادی و دقت در انجام امور گمرکی را در نظر بگیریم.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر