تجارت ایران و روسیه با استفاده از رمز ارزها

سفیر روسیه در تهران گفت: ایران و روسیه در حال بررسی استفاده از ارز‌های دیجیتال در مبادلات تجاری خود هستند.
کد خبر : ۱۴۶۵۸۸

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبنا و به نقل از شبکه المیادین، الکسی ددوف سفیر روسیه در تهران اعلام کرد که روسیه و ایران در حال بررسی استفاده از ارز‌های دیجیتال در روند مبادلات تجاری بین خود هستند و نشان می‌دهد که آن‌ها به یک چارچوب نظارتی نیاز دارند.

الکسی ددوف سفیر روسیه در تهران گفت که روسیه و ایران در حال بررسی امکان استفاده از ارز‌های دیجیتال برای عملیات صادرات و واردات هستند، اما به یک چارچوب نظارتی نیاز است.

ددئوف در مصاحبه با اسپوتنیک گفت: روسیه و ایران هر دو در حال بررسی استفاده از ارز‌های دیجیتال و دارایی‌های مالی دیجیتال در عملیات صادرات و واردات هستند.

این در حالی است که ماه گذشته نمایندگان بانک مرکزی روسیه و بانک مرکزی ایران قرارداد همکاری در زمینه تسهیل مبادلات مالی و بانکی بین دو کشور را امضا کردند.

فینبولد در ۱۶ ژانویه گزارش داد که روسیه و ایران با توجه به تحولات مربوط به دارایی‌های دیجیتال، به دنبال توسعه یک استیبل کوین مشترک با پشتوانه طلا هستند.

الکساندر پرازنیکوف، مدیر اجرایی انجمن صنعت ارز‌های دیجیتال روسیه نیز فاش کرد که بانک مرکزی ایران در حال بررسی ایجاد یک استیبل کوین با فدراسیون روسیه به عنوان وسیله‌ای برای پرداخت تراکنش‌های مربوط به تجارت بین المللی است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر