درآمد قطر از میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ اعلام شد

مدیر اجرایی کمیته اجرای جام جهانی ۲۰۲۲ در قطر تاکید کرد که کشورش از میزبانی جام جهانی ۱۷ میلیارد دلار کسب درآمده کرده است.
کد خبر : ۱۴۶۹۱۵

 به گزارش ایبِنا، «ناصر الخاطر» مدیر اجرایی کمیته اجرای جام جهانی ۲۰۲۲ در قطر اعلام کرد که این برنامه برای قطر ۱۷ میلیارد دلار درآمد ایجاد کرد.

 

وی در گفتگو با «سی ان ان» دستاورد‌های قطر از برگزاری جام جهانی فوتبال را تشریح و تاکید کرد که این میزبانی بر چندین بخش از جمله بخش گردشگری بازتاب مثبت داشت.

 

الخاطر یکی از مهم‌ترین اهداف میزبانی کشورش از جام جهانی را احیای بیش از پیش بخش گردشگری خواند که از جمله اهداف چشم انداز ۲۰۳۰ قطر بود.

 

مدیر اجرایی کمیته جام جهانی تاکید کرد کرد که درآمد‌های قطر از قبل و در حین برگزاری مسابقات جام جهانی ۱۷ میلیارد دلار بوده است.

 

وی اعلام کرد که تعداد کسانی که برای تماشای رقابت‌های جام جهانی وارد قطر شدند، بالغ بر ۱.۲ میلیون نفر بوده و پس از پایان جام جهانی، تقاضای زیادی از سوی گردشگران برای سفر به قطر وجود داشته است.

 

الخاطر افزود: تعداد زیادی از هوادارانی که در جام جهانی به قطر سفر کردند و پس از پایان مسابقات دوباره به این کشور سر زدند و همه این شاخص‌های مثبت نشان می‌دهد که استراتژی قطر برای جذب گردشگران در مسیر درستی است.

ارسال‌ نظر
مسعود
Iran (Islamic Republic of)
۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
۰
درآمد ولت قطرازجام جهانی ۱۷ میلیارد بوده یا سودش منهای هزینه ها؟
فیلم و پخش زنده
بیشتر