زمستان آینده برای اروپا سخت‌تر می‌شود

دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی هشدار داد که سال آینده اتحادیه اروپا زمستان سخت‌تری را پیش‌رو دارد.
کد خبر : ۱۴۶۹۷۵

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبنا و به نقل از الجزیره، فاتح بیرول، مدیر اجرایی آژانس بین المللی انرژی، نسبت به کمبود احتمالی منابع انرژی در اروپا در زمستان آینده هشدار داد.

بیرول در حاشیه کنفرانس انرژی مونیخ گفت که پس از زمستان معتدل سال ۲۰۲۳ و کاهش رشد اقتصاد چین باعث کاهش تقاضا برای انرژی روسیه شد، دولت‌های اروپایی خوش شانس بودند که بر بحران عرضه گاز روسیه غلبه کردند.

مدیر اجرایی آژانس بین‌المللی انرژی همچنین اشاره کرد که مقادیر اضافی گاز مایع که حدود ۲۳ میلیارد متر مکعب تخمین زده می‌شود، در سال جاری وارد بازار می‌شود، اما او در همان زمان تصریح کرد که هیچ چیزی را نشان نخواهد داد. زیرا چین احتمالاً ۸۰ درصد آن را مصرف خواهد کرد.

بیرول با وجود فراوانی جایگاه‌های واردات گاز مایع، انتظار کمبود ذخایر در زمستان آینده را داشت و توضیح داد که خانوار‌ها و شرکت‌ها باید به تلاش‌ها برای کاهش مصرف گاز ادامه دهند و به سرعت در تولید انرژی‌های تجدیدپذیر توسعه یابند.

کلاوس مولر، رئیس آژانس شبکه آلمان - که دغدغه تنظیم بازار گاز و برق را دارد – نیز در مصاحبه با ایستگاه "دویچلند فانک" گفت که نمی‌تواند احتمال وجود کمبود گاز در زمستان پیش رو، را رد کند. به ویژه از آنجایی که آلمان باید اکنون انبار‌های ذخیره سازی را بدون ذخایر روسیه که قبلاً از طریق خطوط لوله عبور می‌کرد، پر کند.

وی افزود که خوب است اجازه ندهیم سطح ذخیره سازی بسیار کمتر از سطح فعلی ۷۱.۵۲ درصد کاهش یابد.

بیرول همچنین از کشور‌هایی که تصمیم به حذف تدریجی انرژی هسته‌ای گرفتند خواست تا در زمان اجرای تصمیم خود تجدید نظر کنند و گفت که تمدید موقت آخرین نیروگاه‌های هسته‌ای آلمان تا آوریل - به عنوان مثال - گامی درست است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر