موج ورشکستگی‌ها در اتحادیه اروپا

موج ورشکستگی‌ها در اتحادیه اروپا
آمار‌های رسمی نشان داد که در سال گذشته همه بخش‌های اقتصاد اتحادیه اروپا افزایش بدهی را ثبت کرده‌اند.
کد خبر : ۱۴۷۰۰۵

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا به نقل از راشاتودی، آژانس آماری یورواستات گزارش داد، تعداد ورشکستگی‌های مشاغل اتحادیه اروپا در سه ماه پایانی ۲۰۲۲ از ۲۰۱۵، به بالاترین سطح رسید. بدهی‌ها در مقایسه با سه ماهه قبل ۲۶.۸ درصد افزایش یافت، در حالی که سطح ثبت تجاری در مدت مشابه سال گذشته ۰.۲ درصد کاهش یافته است. یوروستات گفت که این روند در طول سال همچنان ادامه دارد و افزود: تعداد اعلامیه‌های ورشکستگی طی چهار فصل سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است.

این آژانس خاطرنشان کرد که فعالیت اقتصادی در تمام زمینه‌ها تحت تأثیر قرار گرفته است. در این گزارش آمده است: ورشکستگی‌ها در تمام بخش‌ها در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲ در مقایسه با سه ماهه قبلی افزایش یافته‌اند. بحران شدید انرژی و بحران هزینه متعاقب آن به افزایش ورشکستگی در سراسر اتحادیه اروپا کمک کرده است. بخش‌های حمل و نقل و ذخیره‌سازی با بالاترین سطح بدهی بودند که شاهد ۷۲.۲ درصد افزایش و خدمات اسکان و مواد غذایی با افزایش ۳۹.۴ درصد همراه بودند. فعالیت‌های آموزش، بهداشت و فعالیت‌های اجتماعی شاهد افزایش ۲۹.۵ درصد بود.

 در مقایسه با سه ماهه چهارم پیش از همه گیری سال ۲۰۱۹، تعداد اعلامیه‌های ورشکستگی در سه ماه گذشته سال ۲۰۲۲ در اکثر بخش‌های اقتصاد بیشتر بود. خدمات اسکان و غذا در سه ماه پایانی سال ۲۰۲۲ در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۱۹، با افزایش ۹۷.۷  درصدی ورشکستگی در بین مشاغل اتحادیه اروپا، سخت‌ترین ضربه را خورده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر