آلمان سهم انرژی تجدیدپذیر را دو برابر کرد

آلمان سهم انرژی تجدیدپذیر را دو برابر کرد
به گفته وزارت اقتصاد آلمان، برلین در نظر دارد تا سال ۲۰۳۰ به اهداف اقلیمی و حمایت از انرژی سبز خود برسد.
کد خبر : ۱۴۷۰۶۱

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا به نقل از راشاتودی، روز دوشنبه رابرت هابک، وزیر اقتصاد آلمان اعلام کرد که دولت آلمان در سال جاری بیشترین فعالیت را برای آماده کردن بازار برق خود برای اتکای بیشتر به منابع تجدیدپذیر تا پایان این دهه انجام خواهد داد. هابک قصد دارد بازار ۵۵۰ تراوات ساعت در سال را در بحبوحه افزایش تقاضا همزمان با فاصله گرفتن بزرگ‌ترین اقتصاد اتحادیه اروپا از سوخت‌های فسیلی تحت تعهدات اقلیمی خود، بازسازی کند.

وزیر نیرو در جلسه مشورتی اصلاح بازار برق گفت: ما در سال ۲۰۲۳ بیشتر کار‌های لازم را انجام خواهیم داد و اشاره کرد که هدف تولید ۸۰ درصد برق از باد و انرژی خورشیدی تا سال ۲۰۳۰ است. به گفته این وزیر، این دولت مناقصه‌های انرژی گازی را آماده خواهد کرد تا از انرژی سبز حمایت کند، در حالی که تولید هسته‌ای و زغال سنگ متوقف شده است. هابک گفت که استراتژی مناقصه‌ها در این سه ماهه آماده خواهد شد و اشاره کرد که گاز بعدا با جایگزین‌های کم کربن مانند هیدروژن جایگزین خواهد شد.

هابک خاطرنشان کرد: طرح آلمان می‌تواند آن را از برخی از کشور‌های اتحادیه اروپا که منابع پایدارتر قدرت را حفظ کرده اند، متمایز کند. پس از به دست گرفتن قدرت در ماه دسامبر ۲۰۲۱، دولت ائتلافی اولاف شولز برنامه بلندپروازانه‌ای را ارائه کرد که پیش بینی انتقال از سوخت‌های فسیلی به منابع تجدیدپذیر انرژی بود.

با این حال، این طرح‌ها پس از افزایش سرسام آور قیمت گاز به دلیل تحریم‌های غرب علیه مسکو متوقف شد. مسائل مربوط به تعمیر و نگهداری خط لوله گاز و سپس خرابکاری در شبکه نورد استریم باعث تشدید عرضه محدود روسیه شد. در تلاش برای تضمین امنیت انرژی، مقام‌های برلین در ماه سپتامبر دستور دادند که معادن زغال سنگ قهوه‌ای بی‌کار احیا شوند. توقف تدریجی نیروگاه‌های زغال سنگ نیز تا ماه مارس ۲۰۲۴ به تعویق افتاد.

 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر