11 فروردين 1402 - 15:15
کارشناس بازار سهام در گفتگو با ایبِنا مطرح کرد؛

پتانسیل بالای رشد بانک‌های بورسی/ چرا توان بازدهی بازار سرمایه در سال ۱۴۰۲ بالا است؟

خروج بانک‌ها از بنگاه داری به مولد سازی دارایی‌ها و افزایش بازدهی بانک‌ها در سال ۱۴۰۲ می‌انجامد.
کد خبر : ۱۴۷۶۳۴

حسن حسین نیا، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار ایبِنا گفت: در سال ۱۴۰۲ کلیت بازار سرمایه توان افزایش بازدهی دارد.


این کارشناس بازار سهام بیان داشت: اگر بازار سهام را از نظر ارزش گذاری بررسی کنیم، مانند ارزش جایگزینی، بازار سرمایه بسیار جذاب خواهد شد. به عنوان نمونه اگر ارزش یک شرکت سیمانی در بازار سرمایه یک میلیارد تومان باشد، اگر بخواهیم همین شرکت سیمانی را راه اندازی کنیم قیمت تمام شده احداث این شرکت سیمانی به پنج میلیارد تومان می‌رسد، به این ترتیب ارزش جایگزنی شرکت بورسی یک چهارم ارزش واقعی است. فعالان بازار سهام برای این که گپ قیمتی ارزش جایگزینی را پر کنند، شروع به افزایش قیمت سهام خواهند کرد.


وی افزود: سهام‌های دلاری و صادرات محور به سبب نرخ گذاری دلار در سامانه مرکز مبادله ارز و طلا از بهترین سهام‌ها برای رشد قیمت در سال ۱۴۰۲ هستند.


این تحلیل گر بازار‌های مالی ابراز داشت: سهام‌های ریالی نیز در سال ۱۴۰۲ توان رشد قیمتی شارپی دارند، به عنوان نمونه در حوزه صنعت خودرو قرار است تا عرضه بلوکی خودروساز‌ها عملیاتی شود و همچنین قیمت گذاری دستوری خودرو در سال ۱۴۰۲ پایان می‌یابد.


حسن حسین نیا در پایان تاکید کرد: از طرف دیگر صنعت بانکداری در سال ۱۴۰۲ بسیار جذاب خواهد شد، زیرا دولت طرح مولدسازی دارایی‌ها را در دستور کار دارد و خروج بانک‌ها از بنگاه داری به مولد سازی دارایی‌های بانک‌ها کمک خواهد کرد که می‌تواند عوامل موثر بر رشد بازده صنعت بانک داری شود.

نویسنده: مرتضی ابراهیمی
ارسال‌ نظر
علی بیگ زاده
Iran (Islamic Republic of)
۱۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۰
۰
باسلام
باتوجه به عوامل متعدد سهام صنعت بیمه و بانک و همچنین صنعت غذایی در ابتدای سال ۱۴۰۲ پتانسیل بالایی برای رشد خواهد داشت
۰۰۰
Iran (Islamic Republic of)
۱۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۵
۰
همه کارشناسان رو نظریه شارپی شدن سهام و شاخص کل معتقدند و کاملا درست و صحیح است . به فضل الهی بورس قهرمان سال ۱۴۰۲ است .
محمد نایب سالکی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۴
۰
باسلام و احترام افرادی که سرمایه‌گذاری در بورس می‌کنند بايد به آن پول نیازی نداشته باشند چون‌ غیر قابل پیش‌بینی است بهترين سرمایه‌گذاری طلا است...
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها