کنترل پس لرزه‌های ورشکستگی یک بانک آمریکایی

کنترل پس لرزه‌های ورشکستگی یک بانک آمریکایی
ایالات متحده، پس از فروپاشی اس وی بی، راه‌هایی را برای تضمین سپرده‌های بانکی در نظر گرفت.
کد خبر : ۱۴۷۸۹۳

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا به نقل از راشاتودی، چندین بانک وام دهنده شاهد سقوط سهامشان بوده و این نگرانی‌ها در مورد ورشکستگی‌های بیشتر را ایجاد کرده است.

 

بلومبرگ روز شنبه به نقل از منابع نزدیک، گزارش داد که تنظیم کننده‌های ایالات متحده در حال بحث بر سر سازوکاری هستند که به جلوگیری از تکرار ورشکستگی در سایر وام دهندگان کمک می‌کند.

 

بر اساس این گزارش، فدرال رزرو ایالات متحده و شرکت بیمه سپرده فدرال می‌توانند صندوقی ایجاد کنند که به رگولاتور‌ها اجازه می‌دهد تا سپرده‌های بیشتری را در بانک‌هایی که با مشکل مواجه هستند، متوقف کنند.



تعدادی از بانک‌های وام دهنده، متمرکز بر سرمایه گذاری، خطرپذیر و جوامع استارتاپی با سقوط اس وی پی شاهد سقوط سهام خود بوده اند که باعث ایجاد نگرانی در مورد سلامت مالی آن‌ها شده است. رگولاتور‌ها این مکانیسم را به عنوان برنامه اضطراری جلوگیری از نگرانی پیش بینی می‌کنند و طبق گزارش‌ها قبلاً این طرح را با مدیران بانکی در میان گذاشته اند. جزئیات بیشتری فاش نشده و هیچ اظهارنظر رسمی در مورد این مقررات ارائه نشده است. اس وی بی، وام‌دهنده بزرگی که متمرکز بر فناوری و استارت‌آپ‌هایی که قبلاً در ۲۰ بانک برتر ایالات متحده رتبه‌بندی می‌شد، روز جمعه پس از آنچه که تحلیل گران آن را ورشکستگی کلاسیک بانکی نامیدند، سقوط کرد.



با نگرانی از وضعیت این بانک، سپرده گذاران برای برداشت وجوه هجوم آوردند که شاهد سقوط سهام اس وی بی بود و شرکت بیمه سپرده فدرال مجبور شد این بانک وام دهنده را تعطیل کند. تنظیم کننده ها، کنترل سپرده‌های اس وی پی را در دست گرفته و دارایی‌ها را به موسسه تازه ایجاد شده‌ای به نام بانک بیمه سپرده سانتا کلارا منتقل کرده اند. قرار است دفاتر این بانک روز دوشنبه باز شوند تا سپرده گذاران بیمه شده بتوانند پول خود را برداشت کنند. با این حال، طبق گفته شرکت بیمه سپرده فدرال، حدود ۸۹ درصد از ۱۷۵.۴ میلیارد دلار سپرده اس وی بی بیمه نشده، به این معنی که عدم اطمینان در مورد اینکه چه زمانی اکثر مشتریان می‌توانند پول خود را ببینند وجود دارد. گزارش شده که شرکت بیمه سپرده فدرال به دنبال بانک دیگری برای ادغام با اس وی بی برای محافظت از سپرده‌های بدون وثیقه است. گفته می‌شود با مقام‌های تعدادی از وام دهندگان کوچک و متوسط ​​ایالات متحده در مورد سلامت مالی آن‌ها برای اطمینان از عدم تکرار ورشکستگی مصاحبه کرده است.  

 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر