13 فروردين 1402 - 16:16
در گفتگو با ایبِنا مطرح شد؛

چشم انداز افزایش بازدهی بازار سرمایه/ مردم از خرید‌های هیجانی در بورس اجتناب کنند

چشم انداز افزایش بازدهی بازار سرمایه  مردم از خرید‌های هیجانی در بورس اجتناب کنند
کارشناس بازار سرمایه گفت: سهامداران با هدف سرمایه گذاری بلندمدت اقدام به خرید سهام کرده و از خرید و فروش نوسانی سهام دوری کنند.
کد خبر : ۱۴۷۹۹۳

سید جواد درواری، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار ایبِنا گفت: بازار سرمایه در حال حاضر درگیر چالش‌ها و عواملی مانند عدم وجود نقدینگی، افزایش نرخ بهره بین‌بانکی، نوسانات نرخ ارز، قیمت‌گذاری دستوری تولیدات و محصولات شرکتها، تأمین مواد اولیه برخی صنایع، مباحث پیرامون نرخ انرژی صنایع در بودجه، کسری بودجه دولت، فروش اوراق بدهی و ... است.


درواری تصریح کرد: باوجود اینکه قیمت سهام بسیاری از شرکت‌ها ارزنده هستند، سرمایه‌گذاران ارزیابی و پیش‌بینی خود نسبت به حال و آینده را با درجه ریسک بسیار زیاد می‌بینند و با احتیاط بسیار زیادی اقدام به سرمایه‌گذاری در این بازار می‌کنند.


این کارشناس بازار سرمایه ابراز داشت: از منظر بنیادی و با توجه به تغییرات نرخ ارز در ماه‌های اخیر و احتمال افزایش سودآوری شرکت‌های صادرات محور بواسته افزایش نرخ تسعیر ارز و رفع برخی تحریم‌ها و شرکت‌های به اصطلاح ریالی به واسطه گشایش‌های سیاسی، عقب‌ماندگی بازار سرمایه نسبت به سایر بازار‌های موازی و همچنین اجرا شدن قانون مالیات بر عایدی سرمایه، انتظار ورود سرمایه به بازار سرمایه و صعود آن و افزایش قیمت سهام شرکت‌ها در میان مدت و بلند مدت را خواهیم داشت.


این تحلیل گر بازار‌های مالی عنوان کرد: شرایط ثبات سیاسی (داخلی و خارجی) باعث افزایش اعتماد سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در بازار سرمایه می‌شود و موجب می‌شود تا سرمایه گذاران بواسطه عدم جذابیت به سمت سرمایه گذاری در بازار‌های موازی نروند. درنتیجه حجم معاملات در بازار سرمایه افزایش یافته و سبب افزایش بازدهی سهام می‌شود. امیدواریم در آینده جدید به این ثبات برسیم.


جواد درواری در پایان تاکید کرد: به سرمایه گذاران خرد توصیه می‌شود از خرید‌های هیجانی اجتناب کنند و در سهام شرکت‌های سود ده و به اصطلاح بنیادی با قابلیت نقد شوندگی بالا و به قصد سرمایه گذاری بلندمدت اقدام به خرید سهام کرده و از خرید و فروش نوسانی سهام دوری کنند.

نویسنده: مرتضی ابراهیمی
ارسال‌ نظر
درود
Iran (Islamic Republic of)
۱۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۴
۰
از سال ۹۹ تا الان پولمون را بردید و الان بعد از این همه تورم شما دوباره اصطلاح بلند مدت را می فرمایید؟؟؟
حتما انتظار دارید تا سال ۴۰۹ تازه اصل پولمان را بدید
م صادقی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۴
۰
سال 1402 سال بورس هستش و بورس تهران عقب ماندگی شو از بازار دلار و طلا سکه جبران می‌کنه
پر سود و سلامت باشید
فیلم و پخش زنده
بیشتر