02 فروردين 1402 - 12:37

بحران بانکی آمریکا پلکان صعود بیت‌کوین شد

بیت‌کوین در بحبوحه بحران بانکی ایالات متحده آمریکا، در بالاترین سطح ۹ ماه گذشته قرار گرفت و از ۲۸ هزار دلار عبور کرد.
کد خبر : ۱۴۸۳۲۸

به گزارش ایبِنا، در حالی که بخش بانکی ایالات‌متحده در حال گذراندن مرحله سختی است و سپرده‌گذاران برای پس گرفتن پول خود از برخی بانک‌ها هجوم آورده‌اند، بیت‌کوین سودآوری است که ارزش آن به‌طور قابل توجهی به بالاترین سطح در ۹ ماه گذشته رسیده است.

قبل از ۱۰ مارس، بیت‌کوین بین ۲۴ هزار و ۶۰۰ تا ۲۱ هزار و ۷۵۰ دلار با روند نزولی از اواسط فوریه تا ۹ مارس سال جاری محدود شده بود. با این حال، از ۱۰ مارس، زمانی که بانک سیلیکون، ولی سقوط کرد، بیت‌کوین افزایش را آغاز کرد و از ۱۹هزار و ۶۷۴ دلار در ۱۰ مارس، نزدیک به ۲۸ هزار و ۲۰۰ دلار اکنون در ۲۲ مارس افزایش یافت.

مینال توکرال، معاون اجرایی کوین دی سی ایکس گفت: «این افزایش ناگهانی قیمت به عوامل مختلفی نسبت داده شده است، از جمله روند بلندمدت انباشت طی نزول به زیر ۲۰ هزار دلار رسید و بحران نقدینگی که بخش بانکی با آن مواجه شده است».

سه بانک ایالات‌متحده، بانک سیلیکون ولی، بانک سیلورگیت و بانک سیگنچر در ۱۲ روز گذشته سقوط کرده‌اند و وام‌دهنده سوئیسی، کردیت سوئیس و بانک فرست ریپابلیک مستقر در ایالات‌متحده نیز برای بقای خود در تلاش هستند. پس از سقوط بانک سیلیکون، ولی در ۱۰ مارس، اولین بانکی بود که ورشکست شد، قیمت بیت‌کوین افزایش را آغاز کرد. این بزرگترین سقوط از زمان رکود مالی جهانی سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۰۹ نامیده می‌شود.

وی افزود که بیت‌کوین، بزرگترین ارز دیجیتال جهان از نظر ارزش بازار، افزایش قابل توجهی تجربه کرده است و طی هفته گذشته بیش از ۲۸ درصد افزایش یافته و با قیمت ۲۸ هزار دلار معامله می‌شود. تسلط بیت‌کوین نیز پس از شش تا هشت ماه به بالاترین حد خود یعنی ۴۴.۴ درصد رسیده است.

مجموع ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتالی در حال حاضر ۱.۱۹ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۲.۵۱ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۴۶.۰۸ درصد کل بازار ارز‌های دیجیتال در اختیار بیت‌کوین بوده که در یک روز ۰.۴۳ درصد کاهش داشته است.

حجم کل بازار ارز‌های دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۶۶.۵۱ میلیارد دلار است که ۷.۴۹ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۵.۲۰ میلیارد دلار است که ۷.۸۱ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارز‌های دیجیتال است. حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۶۰.۶۳ میلیارد دلار است که ۹۱.۱۶ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارز‌های دیجیتال است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر