07 فروردين 1402 - 22:04

امارات قایق‌های برقی تولید می‌کند

شرکت کشتی‌ها و قایق‌های برقی کرون در حال بررسی تاسیس یک کارخانه تولید قایق‌های تمام الکتریکی در امارات است.
کد خبر : ۱۴۸۴۳۷

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از روزنامه النهار، به گفته لاکشمی سالاگا، نایب رئیس هیئت مدیره کشتی‌های کرون و قایق‌های الکتریکی، شرکت کشتی‌ها و قایق‌های برقی «کرون» در حال بررسی تأسیس کارخانه‌ای برای ساخت قایق‌ها و قایق‌های تمام برقی در امارات است که با ایجاد فرصت‌های شغلی جدید از اقتصاد محلی حمایت می‌کند.

پیش از این شرکت کشتی‌های برقی امارات متحده عربی با گروه بدر سلطان کویت در نمایشگاه دفاعی که اخیراً در ابوظبی به پایان رسیده است، قراردادی به ارزش ۱۰ میلیون دلار امضا کرد.


این قرارداد در حکم یک سفارش اولیه است و هدف آن توسعه ناوگانی از کشتی‌های الکتریکی از ۷.۳ متر برای قایق‌های کابین برقی، تا ۲۳.۹ متر برای قایق‌های برقی دوتایی است که به‌طور خاص برای بازار خاورمیانه طراحی شده‌اند.

به گفته لاکشمی سالاگا، این قرارداد تأثیر قابل توجهی بر ابتکارات مرتبط با پایداری در خاورمیانه خواهد داشت.

ساخت قایق‌های برقی و قایق‌های بادبانی، رونق بزرگی برای اقتصاد خاورمیانه به‌عنوان یک قطب تولیدی ایجاد می‌کند.

بازار قایق‌های بادبانی الکتریکی با توجه به پیشرفت‌های فناوری باتری در دو سال گذشته در موقعیتی مشابه با بازار خودرو‌های الکتریکی در سال ۲۰۱۱ قرار دارد.

لازم به ذکر است که منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا شامل ۱۲.۶ درصد از کل قایق‌های تفریحی لوکس در جهان به شمار می‌رود و مجموع درآمد سه کشتی‌ساز برتر جهان بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر