08 فروردين 1402 - 11:46

قدردانی ولیعهد عربستان از چین برای توافق با ایران

قدردانی ولیعهد عربستان از چین برای توافق با ایران
رئیس جمهور چین با ولیعهد عربستان، در مورد موضوعات گفتگوی تحت حمایت پکن بین ایران و عربستان سعودی گفتگو کرد.
کد خبر : ۱۴۸۴۵۵


به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از شبکه المیادین، شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین طی تماسی با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، آمادگی کشورش را برای ادامه حمایت از گفت‌وگوی عربستان و ایران اعلام کرد.

رئیس جمهور چین از نقش پادشاهی در تقویت و توسعه روابط کشورش با کشور‌های عضو شورای همکاری و کشور‌های خاورمیانه قدردانی کرد.

شی به منظور ارتقا و توسعه بیشتر روابط بین عربستان سعودی و چین، گفت که دو کشور "قاطعانه" از یکدیگر در مورد مسائل مربوط به منافع اصلی یکدیگر حمایت خواهند کرد.

در طول این تماس، آن‌ها جنبه‌های مشارکت بین پادشاهی و چین و تلاش‌های هماهنگی مشترک برای تقویت همکاری بین دو کشور در زمینه‌های مختلف را بررسی کردند.

به گزارش خبرگزاری عربستان سعودی "اس پی ای"، ولیعهد عربستان از سوی خود از ابتکار چین برای حمایت از تلاش‌ها برای توسعه روابط حسن همجواری بین عربستان و جمهوری اسلامی ایران قدردانی کرد.

بر اساس آنچه دو کشور اعلام کردند، وزرای خارجه عربستان و ایران قصد دارند تا قبل از پایان ماه رمضان برای اجرای توافق آشتی دوجانبه با یکدیگر دیدار کنند.

از سوی دیگر فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان و حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران، تلفنی گفتگو کردند که دومین گفتگوی آن‌ها در کمتر از یک هفته است.

بر اساس اخبار رسمی، آن‌ها توافق کردند که در ماه رمضان دیداری دوجانبه بین آن‌ها برگزار شود؛ که زمان و مکان مشخصی برای این دیدار اعلام نشده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر