14 فروردين 1402 - 12:05

کاهش داوطلبانه تولید نفت به طور هم زمان از طرف روسیه و کشور‌های عربی

کشور‌های عربی و روسیه کاهش «داوطلبانه» تولید نفت را اعلام کردند.
کد خبر : ۱۴۸۵۸۵

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از خبرگزاری عمون، وزارت انرژی عربستان اعلام کرد که این کشور به طور داوطلبانه تولید نفت خود را از ماه می‌تا پایان سال ۲۰۲۳ به میزان ۵۰۰ هزار بشکه در روز کاهش خواهد داد.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای تایید کرد که کاهش تولید یک اقدام پیشگیرانه با هدف حمایت از ثبات بازار نفت است.

وزیر انرژی امارات نیز اعلام کرد: امارات از ماه می‌تا پایان سال ۲۰۲۳ به طور داوطلبانه تولید نفت خود را ۱۴۴ هزار بشکه در روز کاهش خواهد داد.

وزارت انرژی عمان نیز روز یکشنبه در توییتر خود اعلام کرد که این کشور به طور داوطلبانه تولید نفت خود را از ماه می‌تا پایان سال ۲۰۲۳ به میزان ۴۰ هزار بشکه در روز کاهش خواهد داد.

وزارت نفت عراق اعلام کرد که عراق داوطلبانه تولید نفت خود را از ماه می‌تا پایان سال ۲۰۲۳ به میزان ۲۱۱ هزار بشکه در روز کاهش خواهد داد.

وزارت انرژی الجزایر روز یکشنبه اعلام کرد که از ماه می‌تا پایان سال ۲۰۲۳ به طور داوطلبانه تولید نفت خود را ۴۸ هزار بشکه در روز کاهش می‌دهد.

رسانه‌های رسمی به نقل از وزارت نفت کویت اعلام کردند که از ماه می‌تا پایان سال ۲۰۲۳ به طور داوطلبانه تولید نفت خود را ۱۲۸ هزار بشکه در روز کاهش می‌دهد.

بدر الملا، وزیر نفت کویت گفت که این کاهش داوطلبانه یک اقدام پیشگیرانه است که علاوه بر کاهش تولید است که در سی و سومین نشست وزیران گروه اوپک + در پنجم اکتبر ۲۰۲۲ توافق شد.

الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه گفت که روسیه کاهش تولید نفت خود را تا پایان سال ۵۰۰ هزار بشکه در روز تمدید خواهد کرد.

روسیه این اقدام را دقایقی پس از آن اعلام کرد که عربستان سعودی، کویت، عمان، عراق و امارات اعلام کردند که تا پایان سال تولید خود را کاهش خواهند داد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر