15 فروردين 1402 - 09:52

قیمت طلا کاهش یافت

قیمت طلا کاهش یافت
با وجود تیرگی چشم انداز اقتصاد جهانی، قیمت طلا کاهش یافت در حالی که قیمت ۲۰۰۰ دلاری برای طلا پیش بینی می‌شود.
کد خبر : ۱۴۸۶۲۶

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا به نقل از سایت اینوستینگ، بیشتر اقتصادی در سال جاری را با وجود کاهش رشد تولید و افزایش هزینه‌های سوخت بررسی کردند. این فلز زرد در روز دوشنبه با خوانش ضعیف تولید از سوی بزرگ‌ترین اقتصاد‌های جهان که می‌تواند از رکود اقتصادی بالقوه در اواخر سال جاری خبر دهد، مجدداً تقاضای این محافظ افزایش یافت. بازار هم با کاهش غیرمنتظره تولید توسط اوپک پلاس غافلگیر شد که احتمالاً ناشی از افزایش قیمت سوخت و تورم بالقوه بالاتر خواهد شد.

هر اونس طلا با ۰.۲ درصد کاهش به ۱۹۸۰.۹۹ دلار رسید، در حالی که بهای معاملات آتی طلا تا ساعت ۴:۵۳ صبح به وقت تهران، با ۰.۱ درصد کاهش به ۱۹۹۷.۸۵ دلار در هر اونس رسید. داده‌های تولیدی از ایالات متحده، منطقه یورو، بریتانیا و ژاپن نشان داد که فعالیت در بزرگ‌ترین اقتصاد‌های جهان تا ماه مارس در انقباض باقی مانده است. این موضوع، همراه با نرخ تولید کمتر از انتظار چین، نگرانی‌ها را در مورد تضعیف رشد اقتصاد جهانی در ماه‌های آینده افزایش داد. داده‌های کمتر از انتظار ایالات متحده هم باعث شد که این سوال را مطرح شود که فدرال رزرو چقدر فضای اقتصادی ادامه افزایش نرخ بهره دارد.

این تصور بر ارزش دلار در معاملات یک شبه تاثیر گذاشت و دلار در معاملات روز سه‌شنبه در آسیا تغییر کمی داشت. با این حال، افزایش قیمت نفت باعث شد که بازار‌ها با احتمال بیشتر افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در کوتاه مدت، قیمت گذاری را آغاز کنند، به خصوص اگر هزینه‌های سوخت بالاتر تورم را افزایش دهد. تمرکز این هفته روی داده‌های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده است که قرار است در روز جمعه ارائه شود. قیمت طلا در ماه مارس با افزایش شدیدی روبرو شد و پس از سقوط چندین بانک آمریکایی که نگرانی از آشفتگی اقتصادی بیشتر را تشدید کرد، دوباره به سطح ۲۰۰۰ دلار رسید. در حالی که نظارت، ترس از سقوط فوری را کاهش داد، طلا در هفته‌های اخیر قیمت نسبتاً خوبی داشته است.

سایر فلزات گرانبها در روز سه شنبه در محدوده یکسان به سمت پایین بودند. بهای معاملات آتی پلاتین با ۰.۳ درصد کاهش به ۹۹۶.۰ دلار در هر اونس رسید، در حالی که معاملات آتی نقره در ۲۴.۰۲۷ دلار در هر اونس ثابت ماند. در فلزات صنعتی، قیمت مس با بدتر شدن چشم انداز فعالیت‌های تولیدی جهانی، تحت فشار قرار گرفت. بهای معاملات آتی مس با ۰.۳ درصد کاهش به ۴.۰۴۱۵ دلار در هر پوند رسید و برای سومین روز متوالی  قرمزپوش ماند.

 

 

 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر