19 فروردين 1402 - 11:06

میلیاردر‌های ارز‌های دیجیتال سه چهارم ثروت خود را از دست دادند

میلیاردر‌های ارز‌های دیجیتال سه چهارم ثروت خود را از دست دادند
مجله فوربس ثروت میلیاردر‌های ارز‌های دیجیتال در سال ۲۰۲۲ را ۱۴۰ میلیارد دلار برآورد کرد که اکنون کمتر از ۳۰ میلیارد دلار است.
کد خبر : ۱۴۸۸۰۸

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از شبکه المیادین، رسانه‌های غربی گزارش دادند که ثروتمندترین میلیاردر‌های ارز‌های دیجیتال بیش از ۷۵ درصد از ثروت خود را که معادل بیش از ۱۱۰ میلیارد دلار است، در سال گذشته از دست داده‌اند.

مجله اقتصادی «فوربس» ۱۹ نفر از ثروتمندترین افراد در صنعت ارز‌های دیجیتال در سال ۲۰۲۲ را رتبه بندی کرد و مجموع ثروت آن‌ها حدود ۱۴۰ میلیارد دلار برآورد کرد. در حال حاضر این رقم تا ۱۰ مارس ۲۰۲۳ کمتر از ۳۰ میلیارد دلار است.

به گزارش این مجله، موسس بورس FTX، سام بنکمن، کسی است که در سال ۲۰۲۲ بیشترین آسیب را دید.


او که در رده بندی ثروتمندترین میلیاردر‌های رمزنگاری با دارایی خالص ۲۴ میلیارد دلار در رتبه دوم قرار داشت از زمان اعلام ورشکستگی FTX به دلیل کلاهبرداری و سایر جرایم مالی با حبس ابد روبرو است و طبق این پست، سرمایه او اکنون به ۱۰ میلیون دلار کاهش یافته است.

در اواخر ماه مارس، بنکمن متهم به توطئه برای رشوه دادن به یک یا چند مقام چینی شد تا حساب‌های صندوق تامینی خود را آزاد کند.

در ۲۴ فوریه، دفتر دادستانی ایالات متحده اتهامات رسمی علیه بنکمن، که به اعمالی تحت ۱۲ ماده جنایی، از جمله کلاهبرداری و ایجاد یک مجتمع جنایی متهم است، ارائه کرد.
از جمله، پینکمن-فرید متهم به کمک‌های غیرقانونی به اعضای با نفوذ کنگره ایالات متحده است.

به گفته نیرمالا سیتارامان، وزیر دارایی هند، این کشور در حال بررسی تنظیم "مقررات مشترک" برای ارز‌های دیجیتال است.

شایان ذکر است که پس از زلزله ویرانگر ترکیه و سوریه، بسیاری از شرکت‌های ارز‌های دیجیتال از جمله بایننس، تتر، بیتفینکس، OKX و کوکوین بیش از ۹ میلیون دلار، به قربانیان زمین لرزه‌های عظیمی که ترکیه و سوریه را لرزاند، کمک مالی کردند.


با این حال، کارشناسان نگران تقلب در هنگام اهدای ارز دیجیتال به زلزله‌زدگان هستند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر