23 فروردين 1402 - 12:10

خبر مهم برای دارندگان سه مدل آیفون

با در پیش بودن کنفرانس طراحان جهانی اپل در پنجم ماه ژوئن، انتظار می‌رود در نطق افتتاحیه آن خبر‌های جذابی اعلام شود.
کد خبر : ۱۴۹۰۳۲

به گزارش ایبِنا، اخیرا شایعاتی وجود داشته که iOS ۱۷ ممکن است از آیفون ۸، آیفون ۸ پلاس و آیفون ایکس پشتیبانی نکند. سیستم عامل iPadOS ۱۷ هم ممکن است از نخستین نسل آی‌پد پرو ۹.۷ اینچی و ۱۲.۹ اینچی و نسل پنجم آی‌پد دیگر پشتیبانی نکند. بسیاری از افرادی که از این دستگاه‌ها استفاده می‌کنند، ممکن است از این تصمیم شاکی شوند، اما به نظر می‌رسد که این تصمیم درستی است.

یکی از نقاط قوت اپل، مدت زمانی است که این شرکت از دستگاه‌های قدیمی پشتیبانی می‌کند. دستگاه‌هایی مانند آیفون SE و آیفون ۶، هفت سال ارتقای نرم افزاری دریافت کردند. با این حال، مدت پشتیبانی از دستگاه‌های جدیدتر، به پنج تا شش سال محدود شده است. اپل به‌روزرسانی‌های نرم افزاری برای دستگاه‌های قدیمی را هم در مقایسه با رقیبانش، به مدت طولانی‌تری عرضه می‌کنند. در ژانویه سال ۲۰۲۳، اپل یک به‌روزرسانی نرم افزاری را برای دستگاه‌هایی عرضه کرد که از سیستم عامل iOS ۱۲ استفاده می‌کردند.

هرچند پرچمدار‌های رقیبی که از سوی سامسونگ و گوگل عرضه شده‌اند مانند گلکسی اس ۲۳ و پیکسل ۷، بهتر شده و پشتیبانی طولانی‌تری دریافت می‌کنند، اما همچنان به اندازه اپل خوب نیستند. سامسونگ به کاربران اس ۲۳، چهار سال ارتقای نرم افزاری و پنج سال به‌روزرسانی امنیتی وعده داده است. گوگل، سه سال ارتقای اندروید و انتشار به‌روزرسانی‌های امنیتی به مدت چهار سال برای دستگاه‌های پیکسل ۷ را عرضه کرده است.

باید به خاطر داشت که سامسونگ همیشه برای پرچمدار‌های خود، این مدت طولانی پشتیبانی را ارائه نکرده است و این کار را از اوایل سال ۲۰۲۲ آغاز کرد.

آیفون ۸، آیفون ۸ پلاس و آیفون ایکس همگی در پاییز سال ۲۰۱۷ به همراه iOS ۱۱ عرضه شدند. یعنی حداقل پنج سال از زمان عرضه شدن آن‌ها می‌گذرد و این دستگاه‌ها، پنج ارتقای نرم افزاری تا iOS ۱۶ دریافت کرده‌اند. این مدت بسیار طولانی‌تری از مدت پشتیبانی است که از سوی سامسونگ و گوگل برای دستگاه‌های پرچمدارشان عرضه می‌شود.

تجربه iOS در گوشی‌های قدیمی بهترین نیست

هر چند اپل از گوشی‌های قدیمی‌تر به مدت طولانی‌تری نسبت به رقیبانش، پشتیبانی می‌کند، اما کاربران تجربه کاربری مطلوب را در این دستگاه‌ها دریافت نمی‌کنند. به دلیل پردازنده‌ها و سخت افزار قدیمی، بعضی از قابلیت‌های جدیدتری که از سوی اپل معرفی می‌شوند، در گوشی‌های قدیمی موجود نیستند. به عنوان مثال یکی از ویژگی‌های بزرگی که اپل در iOS ۱۶ معرفی کرد، امکان برداشتن اشیا و افراد از یک تصویر و چسباندن آن‌ها درجای دیگر به خصوص تبدیل آن‌ها به استیکر بود.

اما برای این که این ویژگی کار کند، آیفون باید یک تراشه A ۱۲ بیونیک یا مدل جدیدتر از آن را داشته باشد که در آیفون ایکس اس و مدل‌های بالاتر از آن وجود دارد. حتی بعضی از قابلیت‌های دسترس پذیری مانند لایو کپشن که زیرنویس را به تماس ویدئویی زنده اضافه می‌کند، مستلزم مدل A ۱۲ یا مدل جدیدتر آن است.

بر اساس گزارش دیجیتال ترندز، حتی اگر اپل به پشتیبانی از آیفون ۸، آیفون ۸ پلاس و آیفون ایکس خاتمه ندهد، کاربران این گوشی‌ها از دسترسی به ویژگی‌های جدیدتر، محروم خواهند بود.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: آیفون اپل سامسونگ
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر