01 ارديبهشت 1402 - 13:50

جزئیات صادرات ۴۵ هزار خودروی ایرانی به روسیه

جزئیات صادرات ۴۵ هزار خودروی ایرانی به روسیه
راشاتودی اعلام کرد: سایپا قرار است طی قرارداد سه ساله ۴۵ هزار دستگاه خودرو به روسیه صادر کند.
کد خبر : ۱۴۹۴۱۷

به گزارش ایبِنا به نقل از راشاتودی، خروج خودروسازان جهانی از روسیه فرصت مناسبی را برای ورود خودروسازان ایران و چین فراهم کرده است.

بر اساس این گزارش، قرار است خوردوسازی سایپای ایران عرضه خودرد‌های خود را به این کشور از ماه ژوئن آغاز کند. بر اساس گزارش ها، سایپا قرار است طی سه سال آینده ۴۵ هزار خودرو به ارزش ۴۵۰ میلیون دلار به روسیه تحویل دهد. دیگر خودروساز «ایران خودرو» هم در حال حاضر در حال گذراندن مراحل خود برای صادرات به روسیه است.

روزنامه ایروستیا روز پنجشنبه اعلام کرد: نمایندگی‌های خودرو در سراسر روسیه کمبود موجودی خودرو با قیمت متوسط دارند.

بر ا ساس این گزارش نمانیدگی‌های روسی فولکس واگن، کیا، اشکودا، ستروئن، اوپل، رنو و هیوندای در حال حاضر بیش از ۳۰۰ خودرو را در وب سایت خود عرضه می‌کنند، اما به گفته کارشناسان این برای تامین نیاز مردم کافی نیست.

نایب رئیس اتحادیه ملی خودرو در ورسیه گفته است: سازوکار واردات که توسط مسکو پس از خروج برند‌های غربی از این کشور اجرا می‌شود می‌تواند انبار‌های روسیه را پر کند و قیمت را متعادل کند، اما در عین حال از هزینه لجستیک و ترخیص گمرک گلایه کرده که به گفته آن‌ها می‌تواند هزینه واردات را پر هزینه کند.

تنها خودروسازان ایرانی نیست که در بازار روسیه حضور می‌یابند بلکه خودروسازان چینی هم توسعه بزرگی را در بازار روسیه آغاز کرده اند و انتظار می‌رود در سال جاری به سهم ۶۰ درصدی از کل فروش در این کشور برسند، چین در سال گذشته بیش از ۱۶۰ هزار خودرو به روسیه صادر کرد و سهم خود را در این بازار دو برابر کرد.

 

منبع: فارس

ارسال‌ نظر
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۳
۰
صادرات امری خوب وآینده نگری کشور محسوب میشود ولی نه برای کشور ما که مردم در بدست آوردن خودرو در عطش هستند بهتر نیست بدوآ فکری به حال خود بکنیم وقتی مشکل داخلی حل شد به فکر صادرات باشیم
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۴
۰
اگه خودرو سازها تو روسیه هم مثل اینجا خودرو میفروشن علی برکت اله
فیلم و پخش زنده
بیشتر