05 ارديبهشت 1402 - 12:20

۷۰ درصد مبادلات تجاری چین و روسیه با ارز‌های ملی انجام می‌شود

۷۰ درصد مبادلات تجاری چین و روسیه با ارز‌های ملی انجام می‌شود
وزیر دارایی روسیه گفت: در صورت توقف کامل صادرات اروپا به روسیه، مسکو از کشور‌های دوست، کالا خریداری می‌کند.
کد خبر : ۱۴۹۵۳۱

به گزارش ایبِنا به نقل از روسیا الیوم، آنتون سیلوانوف، وزیر دارایی روسیه تاکید کرد که در صورت ممنوعیت کامل صادرات از کشور‌های اتحادیه اروپا به روسیه، امکان خرید کالا از کشور‌های دوست وجود خواهد داشت.

 

سیلوانوف روز دوشنبه در مراسمی در مسکو گفت: کشور‌های اتحادیه اروپا خواستار ممنوعیت صادرات به کشور ما هستند. خوب، آن‌ها فکر می‌کنند ما فقط می‌توانیم از آن‌ها کالا بخریم. همین کالا‌ها را شاید با با کیفیت بهتر، در صورت لزوم از کشور‌های دوست خریداری خواهیم کرد.

 

وزیر روسی با اشاره به اینکه جهان اکنون در اولین مرحله جدی تغییر نظام اقتصادی قرار دارد، تاکید کرد که اتحادیه اروپا در حال حاضر امکانات برای اعمال تحریم‌هایی را که به روسیه آسیب برساند، در اختیار ندارد.

 

وی همچنین با اشاره به اینکه بیش از ۷۰ درصد از تسویه‌های تجاری روسیه و چین با ارز‌های ملی انجام می‌شود، گفت: اگر به ساختار مبادلات تجاری روسیه و چین نگاه کنیم، بیش از ۷۰ درصد آن با ارز‌های ملی انجام می‌شود.

 

سیلوانوف با اشاره به اینکه شاخص مذکور در یکی دو سال پیش حدود ۳۰ درصد بوده است، تاکید کرد که امروز اغلب تسویه حساب‌ها با روبل و یوان چین انجام می‌شود که برای هر دو طرف مسکو و پکن سودمند است.

 

روسیا الیوم نوشت: پس از اعمال تحریم‌های کشور‌های غربی علیه روسیه در رابطه با عملیات نظامی در اوکراین، مسکو تصمیم گرفت به سمت شرق گرایش پیدا کند و روابط خود با کشور‌های آسیایی از جمله چین، هند و کشور‌های خاورمیانه را تقویت کند.

منبع: فارس

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر