10 ارديبهشت 1402 - 22:33
بازدهی کنونی بازار سهام با رشد غیرمنطقی سال ۹۹ متفاوت است

روند آینده بورس چگونه است؟

روند آینده بورس چگونه است؟
تفاوتی که رشدکنونی بازار سهام با روند سال ۹۹ دارد، این است که اکنون ورود نقدینگی در صنایع مختلف نسبت به ۲ سال گذشته منطقی‌شده است.
کد خبر : ۱۴۹۷۶۷

به گزارش ایبِنا، «رسول جاویدی» به صعود این روز‌های شاخص بورس اشاره کرد و افزود: در روز‌های اخیر شاهد اوج‌گیری شاخص کل بورس و بازار سهام بودیم که این اتفاق باعث جبران بخشی از عقب‌ماندگی این بازار نسبت به سایر بازار‌ها شد.

وی اظهار داشت: دیگر بازار‌های سرمایه‌گذاری مسیر رشد خود را تجربه کردند و طی چند وقت گذشته بازدهی چشمگیری را به سهامداران داده است.

جاویدی معتقد است، بازار سهام به لحاظ رشد و بازدهی از بازار‌ها جا مانده که همین امر باعث وجود فاصله قیمتی در بین بازار‌ها شده است.

کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر اینکه وضعیت موجود و ورود نقدینگی‌ها به بازار طی چند وقت گذشته نشان‌دهنده کاهش فاصله بین بازار سهام با دیگر بازار‌های سرمایه‌گذاری است، گفت: در مورد تداوم روند صعودی بازار باید مسیر ورود نقدینگی مورد ارزیابی قرار گیرد و بررسی کنیم که جریان نقدینگی به بازار به چه صورت خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: در راستای ارزیابی وضعیت بازار سهام کنش و معاملات بازار‌های دیگر حائز اهمیت است و باید دید که طی چند روز آینده به چه صورت ادامه مسیر می‌دهند.

جاویدی اعلام کرد: انتظار این است که وضعیت بازار فعلاً مثبت باشد و روز‌های پررونقی را پشت سر بگذارد.

واکنش مثبت بازار سهام به گزارش شرکت‌ها

این کارشناس بازار سرمایه گفت: بازار سهام نسبت به نخستین گزارش‌های سال جدید شرکت‌ها واکنش مثبت نشان داد و سهامداران بر اساس آن‌ها می‌تواند صنایع خوبی را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنند.

وی به واکنش سریع بازار سهام نسبت به اخبار منتشر شده اشاره کرد و گفت: صحبت و تصمیم مسوولان در خصوص بازار، اقتصاد و مالیات بر عایدی سرمایه می‌تواند به شدت تاثیرگذار بر ورند بازار باشد و مسیر بورس را با تغییر همراه کند.

جاویدی اعلام کرد: انتظار ما این است تا حداقل رشد در این بازار در حدی باشد که فاصله بازدهی بین بازار سرمایه و دیگر بازار‌ها پر شود.

این کارشناس بازار سرمایه به تفاوت رشد فعلی بورس با رکوردشکنی‌های شاخص بورس در سال ۹۹ تاکید کرد و گفت: در سال ۹۹ بازار سهام رشد غیر منطقی داشت و قیمت همه سهام شرکت‌ها در آن سال، رشدی که تجربه کرده بودند و بازدهی چشمگیری را در اختیار سهامداران قرار داده بودند.

وی خاطرنشان کرد: تفاوتی که اکنون بازار سهام در وضعیت فعلی با بازار سال ۹۹ دارد این است که اکنون ورود نقدینگی در صنایع مختلف نسبت به ۲ سال گذشته منطقی‌تر شده است.

شاهد صف‌های خرید و فروش هیجانی نیستیم

جاویدی با بیان اینکه سهامداران برای سرمایه‌گذاری در بورس نگاهی به وضعیت شرکت‌ها و ورود نقدینگی در آن‌ها دارند، افزود: واکنش سهامداران نسبت به اخباری که از شرکت‌ها در بازار منتشر می‌شود، منطقی‌تر شده و دیگر به صورت هیجانی تصمیم به سرمایه‌گذاری در بورس نمی‌گیرند که همین باعث شده تا دیگر شاهد صف‌های خرید و فروش هیجانی در بازار نباشیم.

این کارشناس بازار سرمایه به وجود وضعیت مساعد در بازار سهام برای سرمایه‌گذاری تاکید کرد و گفت: ارزش تحلیل در بازار‌های سرمایه‌گذاری از جایگاه بالایی برخوردار است، زیرا در این صورت دیگر سهامداران چشم بسته اقدام به خرید و فروش سهام در بازار نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه هنوز ابهامات زیادی در بازار از نظر بودجه و نرخ خوراک وجود دارد که می‌تواند روند معاملات این بازار سهام را تحت تاثیر قرار دهد، بیان کرد: انتظار این است که مسوولان نگاهی را به سهامداران داشته باشند و بر اساس آن به برسی آینده بپردازند و سرمایه‌گذاری در این بازار انجام دهند.

روند بازار سهام چگونه است؟

جاویدی با اشاره به اینکه اکنون نگرش‌ها نسبت به بازار سهام بهتر شده و سهامداران به این موضوع آگاه هستند که نگاه دولت سیزدهم به بازار سهام مانند دولت قبل نگاه درآمدی نیست، گفت: بازار با ابهاماتی همراه است که به همین دلیل دیرتر از سایر بازار‌ها به بازدهی رسیده و افزایش‌ها را داشته است.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه پیش‌بینی ما این است که بازار در وضعیت کلی روند مثبتی را در پیش بگیرد، گفت: در مجموع انتظار ما این است که بازار سهام در کوتاه‌مدت با نوسان همراه باشد، اما با ارائه گزارشات شرکت‌ها در بازار شاهد رشد سهام برخی از شرکت‌ها در بورس و تداوم رشد این بازار خواهیم بود.

 

منبع:ایرنا

ارسال‌ نظر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۳:۴۱
۰
سلام خیلی جاماندہ شاخص ۴ میلیونی تا آخر سال بہ امید سھامدارئ و اعتماد
فیلم و پخش زنده
بیشتر