25 ارديبهشت 1402 - 10:27
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با ایبِنا عنوان کرد؛

گام‌های مثبت در مدیریت بازار ارز / استقلال بانک مرکزی باید افزایش یابد

گام‌های مثبت در مدیریت بازار ارز   استقلال بانک مرکزی باید افزایش یابد
نماینده مردم کنگاور گفت: بانک مرکزی کار‌های مثبتی در زمینه مدیریت بازار ارز انجام داده، اما باید استقلال بیشتری داشته باشد.
کد خبر : ۱۴۹۹۱۰

علی رضایی، عضو کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم کنگاور در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار ایبِنا اظهار داشت: تحولات مجموعه تیم اقتصادی دولت، نشان دهنده تغییرات مثبت است که یکی از همین تغییرات کاهشی شدن نرخ دلار خواهد بود، زیرا واقعیات اقتصادی قدرتمند است و به سرعت خود را در زندگی روزمره مردم نشان می‌دهد.


وی در ادامه اضافه کرد: دو قوه مقننه و مجریه باید به کاری دست زنند که شعار رهبری (مهار تورم و رشد تولید) عملیاتی شود و مردم از این نارضایتی و بدبینی که نسبت به آینده پیدا کرده اند، فاصله گیرند.


این عضو کمیسیون اقتصادی در این خصوص یادآور شد: بسیار روشن است، یکی از مولفه‌هایی که در زمینه اقتصادی می‌تواند به کمک مردم آید، مدیریت قیمت سکه و طلا و ارز است. بانک مرکزی تا حد توان خود، کار‌های مثبت و درستی در این زمینه انجام داده، اما در حالت کلی تابعی از تصمیمات دولت به حساب می‌آید و تا زمانی که استقلال پیدا نکند چاره‌ای جز اجرای دستورات را ندارد و درست هم در همین بخش است که با مشکل روبرو می‌شود.


نماینده مردم کنگاور در این باره تصریح کرد: کنار مسئله اشاره شده باید این نکته را مورد توجه داشت که رشد تولید و مهار تورم با هم پیش می‌رود، زمانی که سرمایه گذار، کشاورز و به طور کلی فعال اقتصادی تشویق به کار می‌شود، فراوانی در تولید و کالا را شاهد خواهیم بود. معمولا نظام عرضه و تقاضا نرخ را تعیین می‌کند و وقتی عرضه زیاد شود، تولید بالا می‌رود و تقاضا پوشش داده خواهد شد. به این معنا؛ نسبتی برقرار می شود که در نهایت تعادل بازار را برقرار می‌سازد، بنابراین قیمت‌ها تعدیل و با سود مردم همراه می‌شود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر