31 ارديبهشت 1402 - 14:20
مدیر عامل شرکت ارز دیجیتال سِرکِل:

«دلارزدایی» ملموس‌تر از همیشه به نظر می‌رسد

«دلارزدایی» ملموس‌تر از همیشه به نظر می‌رسد
مدیر عامل شرکت ارز دیجیتال سِرکِل گفت: در بحبوحه نگرانی‌های اقتصادی در آمریکا، موضوع «دلارزدایی» ملموس‌تر از همیشه به نظر می‌رسد.
کد خبر : ۱۵۰۶۷۵

به گزارش ایبِنا از وبگاه دیلی هادل، جرمی آلر، مدیر عامل شرکت ارز دیجیتال سِرکِل (Circle) در رویدادی که از سوی مجله فارِن پالیسی برگزار شد، اظهار کرد: کشور‌ها در مقایسه با گذشته، گام‌هایی محکم‌تر برای دور شدن از دلار آمریکا به عنوان ارز ذخیره و وسیله مبادله تجاری برمی‌دارند.

وی افزود: برخلاف گذشته، نمی‌توان تهدید دلارزدایی را نادیده گرفت.

آلر بیان کرد: موضوع دلارزدایی از مدت‌ها پیش وجود داشته و مردم هر ۱۰ سال یک بار درباره آن صحبت می‌کنند و می‌گویند که چنین اتفاقی در واقعیت روی نخواهد داد؛ اما گمان می‌کنم که اکنون، وضعیت واقعاً متفاوت است.

وی گفت: نمی‌توانید به اخبار گوش ندهید؛ هر روز در اخبار، درباره ابتکارات مختلف برای تجارت با ارز‌های جایگزین یا تلاش برای ایجاد سامانه‌های پرداخت جایگزین جدید می‌شنوید.

مدیرعامل سِرکِل در ادامه افزود: به گمان من، این بخشی از دنیای چندقطبی است که در حال ظهور است و در آن، تمایل به داشتن خودمختاری وجود دارد. درباره اسلحه‌سازی (از دلار) نگرانی وجود دارد. این نگرانی وجود دارد که طرف آمریکا نباشید، چه اتفاقی می‌افتد و این نگرانی است که باعث برخی اتفاقات می‌شود.

وی خاطرنشان کرد که ممکن است دلارزدایی دهه‌ها طول بکشد؛ اما موضوعی نیست که بتوان آن را نادیده گرفت.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر