21 خرداد 1402 - 11:44
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با ایبِنا مطرح کرد؛

مدیریت منابع ارزی با افزایش اختیارات بانک مرکزی

مدیریت منابع ارزی با افزایش اختیارات بانک مرکزی
بانک مرکزی برای مدیریت منابع ارزی فاقد اختیارات لازم بوده است که با حل این مشکل ورود و خروج ارز ساماندهی خواهد شد.
کد خبر : ۱۵۰۷۹۳

فتح الله توسلی، نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ و عضو کمیسیون اقتصادی در مجلس شورای اسلامی درباره لایحه افزایش اختیارات بانک مرکزی به خبرنگار ایبِنا گفت: بانک مرکزی بر این نکته تاکید دارد که در خصوص وضعیت ارز مورد سوال قرار می‌گیرد، درحالیکه برای مدیریت منابع ارزی فاقد اختیارات لازم است، درصورت حل این مشکل ورود و خروج ارز ساماندهی خواهد شد.


وی در ادامه ابراز کرد: نکته اشاره شده توسط بانک مرکزی کاملا درست است، ولی باید رئیس کل بانک مرکزی درباره نتیجه این اختیارات هم توضیح دهد و پس از در دست گرفتن آن میزان کسب موفقیت خود را برای مردم توضیح دهد، البته این کار در زمانی شکل خواهد گرفت که ساختار بانک مرکزی در برابر مجلس پاسخگو باشد.


نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ درباره تاثیر حضور بانک‌های خارجی در ایران بر مدیریت بازار ارز نیز توضیح داد: تسهیلاتی که بانک‌های خارجی می‌توانند در داخل آورند اعم از سرمایه‌گذاری یا دیگر مباحث به تولید کمک خواهد کرد، البته برای طرف خارجی هم سودآور خواهد بود و در واقع یک حرکت دو سر سود است.


این عضو کمیسیون اقتصادی در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: نکته بعدی در این خصوص راحتی در انجام تبادلات اقتصادی است. کشور ما در حوزه بانکی دارای مشکلاتی است که درصورت تاسیس شعبه در داخل ایران، ارتباطات خود را با بانک‌های بین المللی فعال نگه خواهد داشت و مشکلاتی مانند سوئیفت تا حدودی برطرف می‌شود.


توسلی درباره تاثیر حضور بانک‌های خارجی بر بازار ارز و ایجاد ثبات در آن اظهار داشت: به طور طبیعی بر بازار ارز تاثیرگذار است، زیرا هر بانکی با خود ارز وارد کشور می‌کند که در سیستم بانکی خواهد چرخید و بخشی از مشکلات را برطرف می‌سازد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر